Bara några dagar kvar

Jag har bara två dagar kvar på jobbet nu, sammanlagt 8 timmar för dessa dagar. Jag nästan räknar varenda sekund nu för att komma närmare måndag, på måndag är det nämligen dags! Vårt första Stop på våran 4 månaders resa blir till London.
Jag hoppas jag ska kunna hitta någon julmarknad där så man kan njuta åtminstonde lite av julen innan det är dags att bege sig till värmen! Någon som kan tipsa?

Något annat som ska bli kul med den här jordenrunt resan är att allting är så billigt i Asien. Nu har man ju ingen jättebudget men någonting nytt kanske man kan hitta.
Speciellt efter att mina favoritbyxor gick sönder idag!! (De snygga svarta, för ynka 4 euro visserligen so i dont wonder why!)
Njuta ska jag absolut göra! Av varenda sekund hoppas jag. Här regnar det så mycket nu så värmen ska verkligen få byta ut dessa tråkiga dagar.

Var försiktiga när ni tar av er de tajta gummistövlarna samtidigt som ni sitter ner i skräddare!!

2011 är här!

Jag var på jobbet en timme tidigare idag för att ta emot en leverans med kläder så all energi idag har gått åt till att plocka runt i affären, prissätta, larma, ändra dockorna i fönsret osv.
Och det är inte vilken leverans som helst som har kommit idag utan det är den nya collectionen av VÅR/SOMMAR 2011 (!!!). Helt otroligt att det kommer så tidigt som det gör. Här i Marbella har vi haft vinter i ungefär 2 veckor och i resten av Europa har det väl precis kommit snö?!

Jag är iaf glad att se lite nytt i affären innan jag slutar jobba nästa vecka. Inte långt kvar nu!

Swedish night out

Sandra, Lotta, Jenny och jag lyckades äntligen få till en helkväll igår!! Och vad kul vi hade! Först blev det middag och sedan bjöds det på en flaska nere på klubben Seven i Puerto Banus. Eftersom att jag vaccinerade mig häromdan o man absolut inte ska dricka alkohol då, då det kan försvaga allting (o jag vill inte bli sjuk på resan!!) så blev det en hel del redbull för mig! Det var lite svårt att sova när jag kom hem faktiskt!

Tack tjejer för en fantastiskt rolig kväll!!

Sprutdags

Nu blir det lite frukost, iväg till jobbet i 45 minuter för att sedan traska iväg till läkaren och ta vaccin. Det var verkligen inte igår som jag tog sprutor så jag hoppas verkligen att det går fort och är smärtfritt!!
Det är "tur" att det bara är två sprutor och att resten är i pillerform som ska genom munnen annars hade jag nog inte haft några armar kvar.

Ville bara titta in o säga hej :) ha en bra dag allihopa!

En dag på jobbet

Jag träffar så mycket härliga människor genom mitt jobb!
Idag har jag fått ett mail från några tyskar som var i Nya Zeeland och på Rarotonga för några år sedan och när jag berättade att jag snart ska åka dit ville dom mer än gärna ha min mailadress så dom kunde maila mig om alla bra ställen som jag helt enkelt bara inte kan minnas. Det är verkligen människor med stort hjärta som "orkar" göra någonting sådant för någon som dom inte ens känner.

Idag däremot har jobbet vart allt annat än kul! Efter flera timmar med knappt några kunder började min kollega och jag att gå nuts!
Jag är verkligen en sådan människa som tycker om att ha någonting att göra och som vill vara busy!

Men det gör mig absolut ingenting att jag har lite mer än två veckor att jobba innan jag går på "semester" i 5 månader! Helt underbart!

Vaccination och Malaga

Klockan ringde 8.15 imorse! Och det var verkligen inte igår som jag gick upp så "tidigt"! Jag har sådan "tur" med mitt jobb som inte börjar förrns klockan 11 på dagarna och kan sova ut ordentligt varje dag.
Idag däremot hade vi tid hos centro salud, en typ av husläkare, i Malaga, och behövde vara där 10.30. Nu däremot vet vi vilka olika typer av sprutor och mediciner vi måste ha med oss till de olika länderna som vi åker till. Gränsen mellan Thailand och kambodja har "röd flagga" på Malaria och eftersom att det är väldigt farligt gäller det att ha rätt krämer och piller med sig så vi kan skydda oss så mycket som möjligt! Som tur är åker vi bara snabbt över där men det gäller att vara på den säkra sidan.
Så på måndag måste vi gå till våra husläkare här i Marbella och få ut recept på allting som vi behöver så vi kan köpa det på apoteket och sedan ta oss tillbaka till husläkaren så han kan ta de sprutorna vi behöver.

Efter en härligt promenad i Malaga centrum satte vi oss ner och njöt av solen! Det har vart fantastiskt väder även idag med 20grader och sol! Helt underbart verkligen!
Turisterna går omkring med shorts och sandaler medans spanjorerna har stövlar och höstjacka. Fantastiskt!
Det blev en köttbulle-lax-räkmacka-daimtårta lunch på IKEA efter det och lite godisköp i deras affär.

Nu sitter jag äntligen ner och tänker sitta här ett tag till. Sen blir det en sväng ner på stan för att kolla på stövlar (för dessa 2 veckor jag får i vinter). Mina gamla var slut så dom kommer ju faktiskt komma till användning nästa år ;)

Jordenrunt snack

NU ÄR VÅRA JORDENRUNT BILJETTER BETALADE!!!

Vårt första flyg går från London 7e dec och landar i Singapore 8e dec. Vi stannar några dagar i Singapore för att sedan åka upp i Malaysia till några olika städer och framförallt Kuala Lumpur. Sen tar vi oss vidare till Thailand där vi kommer stanna 1 månad, besöka alla underbara öar, Bangkok m.m.
Resan fortsätter sedan till Kambodja och Vietnam under ca 1 månad sammanlagt för att sedan flyga tillbaka till Singapore där nästa flyg några timmar senare går till Perth i Australien. I Australien har vi en månad och 5dagar på oss att se alla fantastiska ställen så som Perth, Melbourne, Sydney, cairns och de fantastiska öarna! Efter våran månad där beger vi oss med flyg till Nya Zeeland där vi stannar i två veckor och utforskar alla superställen. Efter de större länderna så som Australien så beger vi oss från Nya Zeeland till lilla ön Rarotonga som tillhör cookisland. Där har vi 6 dagar att njuta av det underbara turkosa vattnet och den vita stranden innan vi hamnar i vårt sista land för resan, USA. 4 dagar i Los Angeles och 4 dagar i San Francisco innan färden går tillbaka till London igen.

Sammanlagt blir vi borta i 4 månader och några dagar och när vi tänker på att vi kommer befinna oss i USA i APRIL, känns det som en hel framtid tills dess!

Rarotonga.

4 år i Spanien!

Igår var det fyra år sedan jag satte mig på planet till Spanien för första gången!
4 år sedan jag beslutade mig för att åka till Spanien och jobba i ett halvår, som sedan visade sig bli mer än så.
Det är helt otroligt vad tiden går fort!
Jag har gjort massor under dessa år. Besökt 9 olika länder. Ätit en himla massa olika mat. Mött människor som jag aldrig tidigare kunde ana att jag skulle träffa. Lärt mig nya språk. Skaffat mig mer erfarenhet inom yrkesvärlden. Älskat min underbara pojkvän, mer och mer för varje dag. Men också saknat min familj och mina vänner för varje sekund som gått.

Just nu är en jordenruntresa planerad och jag är så exhalterad! Att bo i en ryggsäck under 4 månader är nog inte det lättaste men oj vilken erfarenhet det kommer blir. Någonting jag aldrig hade trott att jag skulle göra.
Sedan vill jag plugga. Jag vill "bli" någonting. Tänka på framtiden.
Den svåraste frågan är inte vad jag vill göra, utan var jag kommer bo. Jag önskade att jag kunde stå i två länder med båda benen. Det hade vart perfekt!

Men nu orkar jag inte tänka på det. Nu ser jag fram emot den här resan med min kära, för att sedan kunna besöka mitt underbara land i mer än 14 dagar! Jag ska njuta!