Vaccination och Malaga

Klockan ringde 8.15 imorse! Och det var verkligen inte igår som jag gick upp så "tidigt"! Jag har sådan "tur" med mitt jobb som inte börjar förrns klockan 11 på dagarna och kan sova ut ordentligt varje dag.
Idag däremot hade vi tid hos centro salud, en typ av husläkare, i Malaga, och behövde vara där 10.30. Nu däremot vet vi vilka olika typer av sprutor och mediciner vi måste ha med oss till de olika länderna som vi åker till. Gränsen mellan Thailand och kambodja har "röd flagga" på Malaria och eftersom att det är väldigt farligt gäller det att ha rätt krämer och piller med sig så vi kan skydda oss så mycket som möjligt! Som tur är åker vi bara snabbt över där men det gäller att vara på den säkra sidan.
Så på måndag måste vi gå till våra husläkare här i Marbella och få ut recept på allting som vi behöver så vi kan köpa det på apoteket och sedan ta oss tillbaka till husläkaren så han kan ta de sprutorna vi behöver.


Efter en härligt promenad i Malaga centrum satte vi oss ner och njöt av solen! Det har vart fantastiskt väder även idag med 20grader och sol! Helt underbart verkligen!
Turisterna går omkring med shorts och sandaler medans spanjorerna har stövlar och höstjacka. Fantastiskt!
Det blev en köttbulle-lax-räkmacka-daimtårta lunch på IKEA efter det och lite godisköp i deras affär.


Nu sitter jag äntligen ner och tänker sitta här ett tag till. Sen blir det en sväng ner på stan för att kolla på stövlar (för dessa 2 veckor jag får i vinter). Mina gamla var slut så dom kommer ju faktiskt komma till användning nästa år ;)



Kommentarer
Postat av: Lovisen

Jag älskar dina bilder.. :) Ni har så bra ljus där nere nu :) Hos oss är det grått grått grått :D



Va använder du för inställningar med din kamera?



Pussåkram!!

2010-11-13 @ 10:07:19
URL: http://lovisens.blogg.se/
Postat av: elin bergh

FY fan va avis jag är på din resa!!!!

2010-11-14 @ 20:49:41
URL: http://hejbloggen.devote.se
Postat av: veronica

tråkig resa!

Haha, nej då, jag följer gärna med! Fy tusan så kul ni ska ha det.



Martin ska vara testlagare för en tidning bara. En kul grej :) Han jobbar kvar på hm :)



saknar dig! När kommer du heeem till oss i svedala då?

2010-11-15 @ 20:41:27
URL: http://soronie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0