Pengar hit och dit

Första december idag! Det är helt otroligt vad tiden går fort. Började dagen med att se att jag bara kommer jobba mellan 3-4 dagar i veckan under hela december månad. As irriterande.. fattiglappen Linda hej här är jag! Vi har precis räknat ut våra matkvitton och dom var inte att leka med. Halva lönen har gått till ma! Iförsig har vi unnat oss väldigt mycket på resturang då så man får väl se att vi har ätit gott men herrejesus.
Hade en vild diskussion idag på jobbet med en kund. Och jag vet att jag hade rätt.

En dag köpte hon lite grejer hej å hå.
Nån dag senare kom hon tillbaka och västen hon köpt hade tappat fyllningen i tvättmaskinen för att hon inte användt tennisbollarna. Vi ger inte pengar tillbaka utan en valture. Hon bestämmer sig istället för en kjol och en top.
Kjolen och topen kostar sammanlagt 700euro.
Västen hade kostat 200euro.
Summan som hon ska betala blev 500euro för att min chef ber att få köpa tillbaka västen eftersom det blev fel. Därför betalar hon 500 istället för 700euro.
Idag kommer hon tillbaka då hennes man inte gillade toppen och vill byta till nått annat.
Hon säger då att hon ska ha 500euro valture + en ny väst. Och hon ville aldrig förstå att västen var borttagen från de 700eurona. Jag ringde min chef och hon förstod mig efter ett tag men sen pratade hon med kvinnans vän och sa att hon skulle få en ny väst + 500euro valture för att hon skulle vara en nöjd kund.

Så irriterande! Jag visste ju att jag hade rätt men det kunde dom inte förstå. Gash! Imorn är jag ledig, det behövs!

Kommentarer
Postat av: Alexandra!

Jag glömmer aldrig när du, jag och din karl åt sushi för typ 1600 spänn! Minns du?? :)

2008-12-02 @ 14:08:32
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha i sånna lägen vill man bara ställa sig och skrika!

2008-12-02 @ 16:05:01
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fi fan va dyrt det är i La Spania. Kan tänka mig att du va frustrerad.

2008-12-02 @ 21:07:26
URL: http://stekarsenan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fi fan va dyrt det är i La Spania. Kan tänka mig att du va frustrerad.

2008-12-02 @ 21:07:48
URL: http://stekarsenan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0