Brunare än brunast

Det är så jäkla varmt och skönt så det inte är sant, speciellt när man är ledig en måndag som denna som jag!
Har legat på stranden i säkert över 5 timmar och vattnet blev bara skönare och skönare ju senare det blev.

Nu blir det en lång kall dusch och sen ska vi iväg och handla kött. Ikväll ska vi grilla och jag ska dricka ett glas rött!

Anmälan om flyttning utomlands

Jag har tagit tag i papprena från skatteverket nu om att göra en anmälan om flyttning till utlandet. Det kanske är på tiden tänker ni och det kan jag faktiskt hålla med om. Jag borde ha gjort det för länge sen men på nått sätt har jag alltid känt mig säkrare på nått sätt att fortfarande vara folkbokförd i Sverige och hemma hos mamma. På så sätt har jag alltid haft Sverige som mitt andra hem även om jag bott här och fortfarande kunnat gå till tandläkare och allt vad det är, men eftersom att jag betalar skatt i spanien nu ska sverige veta om det.

Självklart hittar jag inte ens adressen som jag ska skicka det här förbaskade pappret till och inte heller blir jag någe klokare. När det här pappret är skickat måste jag ta tag i så mycket andra saker som att fixa ett sjukkort härifrån som jag ska använda när jag är i Sverige. (Jag har ett från sverige som funkar i europa). Dessutom finns det nån sambolag som ska göra allting lite lättare så det ska jag också ta reda på nu.

Som jag skrev, jag blir inte mycket klokare på det här. Om det är någon som sysslat med det här tidigare kan ni ju ge mig lite hjälp på traven. Elin (fatima) kanske vet något? ;)

Nytt besök

Nästa gäster kom igår, nu är det svärmor, svärmors karl och hans son som är här och hälsar på så idag har vi legat på stranden. Känner att jag behöver ta en liten tupplur innan jag ska iväg till jobbet för jag håller på att somna sittandes.
Igår fick jag 20 euro i dricks av några amerikanare. Dom vet verkligen hur man ska drixa. Och då har jag inte ens nånting ätbart i baren!

Min bar

Att sakna

Jag har haft några gäster på hotellet som alltid tagit sig ett glas ute på min servering. Yngre par från england. Hon frågade hur jag klarade av att bo såhär i ett land ifrån mina nära och kära. Hon menade på att hennes pojkvän inte skulle ha någa problem men att hon inte skulle klara det.
Jag tror jag svarade något i stil med att man vänjer väl sig?!

Igår kom jag på att det gör man inte alls det. Så fort jag åker till Sverige, lämnar Sverige eller någon ur min familj åker här ifrån kan jag ligga och gråta som en bebis innan jag somnar, det är då man blir påmind om hur svårt det är.
Dagen efter biter man ihop och tänker på det positiva istället och hur man snart kommer träffa sin familj igen.

Jag är glad att jag bor i Spanien, hur jag har gjort den här stora erfarenheten som jag fått i mitt liv. Hur jag blivit en mycket starkare individ, och det är faktiskt bara mänskligt att sakna och gråta!
Vem vet, en dag kanske jag är närmare alla!

Syster syster

Systers sista dag idag! Så himla tråkigt. Jag vill inte att hon ska åka och hon vill inte heller åka. Tur iaf att vi har haft det så himla bra och legat och göttat oss på stranden, shoppat massa och ätit massa god mat.
Om en timme tar vi bussen till flygplatsen.

Hoppas du är tillbaka snart snorfjäsh! :)

Tokiga spanjorer

Ny morgon och solen skiner. Tvätten är igång och så fort den är klar och syster vaknat så rör vi oss ner på stranden.
På marknaden igår hittade Ronja både skor och shorts för en billig peng. Jag kom hem med en himla massa frukt! Haha. Inte det roligaste kanske men så mycket billigare än i vanliga affärer. Marknader är verkligen it här i Spanien. Det kryllar verkligen av tokiga spanjorer som ska komma åt det billigaste billigaste för att kunna göra kap.
Dom blir som helt tokiga när det är någon som skriker ut skor för 2 euro. Och då ska tilläggas att det alltid är marknad (iaf under sommarhalvåret) i Marbella på måndag, alltid är marknad i San Pedro på torsdagar och alltid är marknad i Puerto Banus på lördagar!

Vi i Action

Åh. Dom här två veckorna har gått så himla fort och jag vill verkligen inte att syster ska åka hem på onsdag. Det är så roligt att ha henne här och gå till stranden varje dag och bara vara vi syskon varje dag! Det är nått jag verkligen saknar iomed att jag bor här där jag bor.
Igår kom hon förbi mig på jobbet på kvällen och det blev en himlands massa flumm med kameran. Efter jobbet gick vi och åt tapas på våran favorittapasbar Pintxos och sedan knatade vi hem för att komma isäng i någorlunda tid för idag vid 10.30 ska vi infinna hos nere hos Kristin för att gå tillsammans på måndagsmarknaden!
Får hoppas på att vi gör nått kap!

Jag in action

Ronja in action utanför vårt favorithus

Syster & Jag

Jag och syster har precis kommit hem från stranden och även om det är lite halvmolnigt så kryllar stranden av människor. Söndagar är nämligen spanska folkets dag på stranden. Dom tar ibland med sig hela huset känns det som haha.
Nu ska vi äta sallad och sen är det jobb för min del som gäller. Stackars syster som inte har sin stora syster hemma om kvällarna men vi hittar iaf alltid på nått efteråt, oavsätt om det är tapas ute eller middag hemma och film.

Trevlig Midsommar

Imorn är det midsommar igen, eller rättare sagt idag. Efter att jag har flyttat till Spanien har midsommar hamnat lite på efterkälke då det inte alls firas här på samma sätt eller på samma dag. När jag dessutom tänker efter på mina tre (det blir tredje imorn) midsommar dagar som jag spenderat här nere har jag aldrig ens vart med min pojkvän på den här dagen. Och hur det har blivit så vet jag inte men det är ju nästan skamligt.
Första året blev allt pannkaka, jag hamnade inte där han var pga hans vän och jag satt hemma ensam i soffan. Andra året jobbade jag hela dagen och senare på kvällen hann jag med två drinkar på en svensk bar med massa svenskar innan jag åkte hem för att sova innan jobb dagen efter igen. Vart min pojkvän var då måste jag ta reda på för det verkar konstigt att han var hemma och inte jag så, så kan det absolut inte ha vart.
Och i år är han i Madrid pga tävling.

Som ni märker så firas inte midsommar riktigt här nere, förra året kom svärmor och tog tag i det hela en vecka efteråt eller så. Nu är min lillasyster här så vi har bestämt att vi ska gå ut och äta massa god mat! Både till lunch och middag! Gotta i massa godheter!

Men till alla er där hemma, hoppas ni får en jättetrevlig midsommar imorn med bra väder!

Jenny & Stefan

Hoppas allting har gått bra och att ert lilla Mirakel är snäll mot mamma & pappa!
Ni måste vara dom lyckligaste just nu! Tusen kramar till er!

Renovering pågår

Idag har vi bestämt oss för en riktigt segdag. Solen visar inte sin bästa sida så här sitter vi som två fån med varsin dator och hänger med i världsnyheterna.
Jag blir snart tokig eftersom att bloggen inte gör som jag vill, renovering pågår.

Måndagskväll = Lördagskväll

Vi har kört lite lördag här hemma ikväll. Eftersom att måndagar är min lediga dag numera så får man helt enkelt släppa veckodagarna och göra allt man kan den här kvällen.
Så vi åkte och handlade massa gott, beställde hem sushi, gjorde guacamole och kladdkaka och kollade på en riktigt bra film som heter Cleaner.
Nu spelar Ronja Midnight club på playstation och vi andra två softar och försöker andas efter all mat hehe. Det är så  himla varmt ikväll också så alla dörrar och fönster står öppna.

Sladdarna kanske borde fixas snart, äh det får bli när det köps ny tv.

Imorn tar jag och syster en heldag på stranden iaf eftersom att vi tog en liten shoppingdag idag eftersom att jag var så dålig. Dags att sova snart kanske.

Enferma

Det var tvärlugnt på jobbet igår och vilken kontrast det blev mot veckans drag. Riktigt skönt var det dock. Jag kunde sitta i baren och läsa svenska tidningar och prata med min jobbarkompis Eva. Stängde igen vid 22.15 istället för 23 då hon tyckte att det var dags att gå hem eftersom att min hosta hade tagit över rejält.
Å andra sidan kom det två skvättar med regn igår så jag förstår att ingen ville sitta ute och sola.

En tvätt är på, jag ligger och svettas och hostar i sängen men måste nog göra mig en te ändå och lilla syster gick och la sig igen. Är man bara ledig en dag i veckan gäller det att ta vara på den och speciellt när man är sjuker.

Ronja och två feriaklädda tjejer. Såhär ser många ut under veckan och så dansar dom sevillanas, en typ av flamenco.

Sjukling

Herregud! Tyckte jag att jag var dålig igår så ska vi inte tala om nu. Allt eftersom att jag jobbade så försvann rösten mer och mer och tänk att behöva skrika till sina gäster för att man inte hör dom pga musiken. Ska dricka upp mitt manzanilla te nu och försöka bli bra. Vet inte vad manzanilla är på svenska men det är en blomma på det iaf och ska vara bra hehe.
Somnade 05 igårkväll så får se när jag lyckas somna inatt.

Some news

Oj vilken dålig uppdatering det blivit på sistone!

Syster är här och vi har det jättebra! :) Vi ligger på stranden varje dag och på kvällarna när jag går och jobbar så kommer Ronja ner sen tillslut. Det är ju Feria den här veckan så det är fylleslag utanför vårt hotell för att vi har två barer där! Jag som skulle jobba i en lugn hotell bar/cafe jobbar snarare inom krogbranshen. Bara två dagar kvar nu så det är bara att hålla ut.

Har dragit på mig en riktig förkylning också eftersom kroppen förmodligen inte är van med stressen + varmt och kallt som det blir hela tiden med kylar och ut och in.

Igår gick Ronja, Sandra och Jag ut och åt tapas efter jobbet iaf. Riktigt gott. Nu ska vi äta frukost och sen åka till La Cañada. Ronja ville ha en baddräckt och jag behöver ett par flipflops! :)

Systra min

Nu har jag städat iordning lite här hemma tills syster kommer ikväll. Hon sitter på planet och har väl sisådär två timmar kvar tills hon landar, så roligt :) Supersnälla Sandra hämtar upp henne på flygplatsen och kör henne hit. Tack så jätte jätte mycket!
Sandra var förbi här på dagen också. Vi gjorde absolut ingenting haha. Ingen av oss hade ork att ens tänka tanken på att gå till stranden så vi gick och handlade lite och satte oss och åt lunch här hemma och bara gjorde ingenting.

Nu ska jag göra mig iordning och rusa iväg till jobbet.
Jag hoppas verkligen inte att den här dagen blir som igår. Jag orkar inte med fulla människor!

Vi Tarifa 2007

Besök hemifrån

Jag är helt slut! Har jobbar mer än 11 timmar idag och precis ätit middag! 5 timmar på MarcCain imorse och senare iväg till hotellet för 6 timmar. Dessutom är det Feria den här veckan och våran uteservering ligger precis vid två barer på ett torg så cafet gick snarare över till ett fyllehak. Inte en enda kaffe har jag gjort idag, bara massa drinkar. Haha första gången också, om dom bara visste ;) Nu ska jag bänka mig i soffan och sen sova!

IMORN KOMMER LILLASYSTER RONJA!! YEAH!
Vi spontanbokade en resa till henne för två dagar sen och idag hjälpte mamma henne att boka den och imorn kväll är hon här. Ska bli riktigt roligt. Två veckor stannar hon också. Jag älskar besök hemifrån!

Bilder från i fredags

Även fast kvällen var sådär så fick vi oss lite kort. Bättre fest nästa gång, eller hur tjejer!

Sandra, Linda & Jag

Jag, Linda & Pauline

Lyx på söndag

Igår kväll lyxade vi till det ordentligt efter allt slit i trädgårn.
Räkröratoast med avokado och citron, ett glas vin, lite oliver och feta. Hur gott som helst! Jag behöver nog inte skriva hur mycket jag njöt av gårdagens middag! Efter en fortsättning på en film stupade vi båda i säng!

Jag ska försöka få på mig några sköna kläder och följa med Zacarias under dagen. Vädret är lite halv molnigt och kyligt än sålänge så det passar perfekt. Ha en bra dag!

Renovering

För exakt ett år sedan var jag i Sverige. Kommer ni ihåg hur varmt det var den här veckan? Syster Novali tog studenten dagen innan och på kvällen skulle vi ut och äta med familjen på gamla stans trädgård.
Jag är så glad att jag skaffade den här bloggen när jag gjorde det för på så sätt kan jag alltid hålla reda på vad jag gjort osv sen jag flyttade till Spanien. Se på gamla kort på både mig, familjen, vänner och resor.

Eftersom att hus och speciellt det vi bor i alltid är ett stort renoveringsobjekt här, och vi fixar och donar jämt så ska ju absolut idag också få vara med här. Vi har verkligen fixat överallt! Och nu innan vi gick in passade vi på att måla muren på baksidan innan vi målar huset i veckan.

Före & Efter

Spanska trädgårn

Det är inte nådigt vad vi fixat idag! Nu är det så gott som klart för att poolen ska på plats. Vi ska bara slänga på lite kalk på huset så det blir vitt igen och sen lägga ut konstgräs för att få en både stadigare och snyggare grund.
Solen skiner på som bara den idag och jag har precis kommit in efter 30 minuters solande. Ska vila lite och sen är det dags igen. Sista lediga söndagen på väldigt länge nu! Det gäller att njuta!

Less på utelivet

Vi gick ut ett litet gäng svenska tjejer igår men jag tror nog inte att någon av oss var speciellt partysugna så det blev en tidig kväll efter att alla konstaterat att det var skittråkigt. När man går ut här känner man sig mer eller mindre som en köttbit eller som en liten katt. Man kan inte gå en meter förrens det ska sägas massa saker av idioter. usch!

Idag har vi faktiskt vaknat till duggregn och det var inte igår vi gjorde det. Jag hade faktiskt hoppats på fortsatt regn hela kvällen men det ser ut att avta så solen kanske tittar fram sen ändå.
Ne nu ska jag fortsätta slappa i soffan tills det är dags att gå och jobba. Planerna för dagen ser helt klart annorlunda ut när inte solen skiner! :)

Proppmätt tjej

Jag är så mätt så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Trerätters middag med vin gör verkligen sitt. Och oh så gott allting var. Jag blir verkligen glad när jag kan överträffa mig själv med att laga ihop en trerätters en vanlig torsdag bara sådär, speciellt som sambon gillar det så mycket också!
Nu ligger jag i soffan och orkar inte röra mig. Tror det blir en tidig kväll ikväll!

Sommarben

Före & Efter

Lite färg har jag nog fått idag ändå. Det är bättre att bygga upp det sakta och säkert med kräm än fort utan.
Tre timmar blev det iaf. Värsta svenska gänget var vi. Sandra & Jag var där först, sen kom Kristin, Anna, Eva-Maria & Therese, sen hittade Linda oss och sist kom också Kristins Mamma. Inte dåligt :)
Nu ska jag göra en kladdkaka så den får stå och svalna till ikväll. Sen ska jag också sätta igång med både förrätt och efterrätt men innan dess ska jag njuta ett tag av solen igen och smörja in mig med bodylotion som är så viktigt nu!

Förmodligen en ny dag med 32 grader

Det gick jättebra på nya jobbet igår! Man är ju alltid lite små nervös och tar inte för sig allt för mycket när man ska göra en sak för första gången. Och även om jag gjort cafe miljontals gånger tyckte jag Linda kunde göra en sådan ;) haha! Det var lugnt igår vilket var jätteskönt, då kommer man in i det lite lättare också.
Däremot lyckades jag tar brickan med vinglas och skål med bara en hand, stolt tjej ;)
Hotellet är jättefint och dom som jobbar där är supertrevliga dom med!  Så det är kul! Folk kommer in hela tiden och vill titta.

Idag är jag hel ledig, första dagen på en vecka så idag ska jag ta mitt pick och pack och gå till stranden med Sandra och bättra på brännan! Det är på tiden!
Ikväll ska jag försöka laga en underbar middag till min älskling!

Dags för påbättring!

Första dagen på nya jobbet

Imorse när jag vaknade kändes det precis som att det var regn i luften. Och enligt mig är det väldigt ovanligt med regn här nere på solkusten vid den här tidpunkten. Nu är det sommar så nu ska det egentligen inte regna.
Eftersom att det bara var att glömma stranden med Linda så satte jag igång med både gräsklippning ( som vi köpte ny igår) och städning av badrum och tro det eller ej, nu är solen på väg fram! Yeah.
Jag tror nog minsann att det blir lite solning ändå innan jobb.
Ikväll kör jag min första introduktionsdag på hotellet. Måste stryka kläderna jag fått låna så är jag redo sen vid 17.

Tjuvar på jobbet

Exakt som rubriken lyder så fick jag garanterat oväntat besök idag på jobbet.
Det var en familj inne redan från holland eller tyskland och dom skötte sig jättebra och kollade runt på kläderna. Sen kommer det in ett par i affären som jag ser direkt inte är våran typ av kunder. Ja det går faktiskt att se på kläderna och stilen. Dom går bort till ett bord där vi har två armband i ormskin och swarowskisten. Tillslut piper det till i alarmet när det här paret går ut och jag ser direkt att ett armband är borta.
Jag vet inte hur jag kunde vara så snabbtänkt men jag rusade ut och frågade om dom kunde komma in igen och kolla om det var deras väska som pep. Absolut sa dom inga problem. Dom kommer in igen och ingenting piper.
Eftersom att jag visste att armbandet var borta gick jag inte på det där så medans dom gick ut stod jag kvar utanför och tittade vart dom gick. Då gick dom en helt annan väg än vad dom gjorde när dom gick ut sist så jag rusade fram till telefonautomaten som står utanför vårt jobb och där ligger armbandet!!
Han måste ha haft det i handen eller i byxfickan och lagt det där när jag kom efter!

Vilka jäkla typer det finns alltså! Mitt hjärta slog garanterat över normalt efter att det här hände!

32 grader i skuggan

Idag har det vart riktigt fuktigt ute, inte alls roligt när man står och jobbar och känner att hela en själv håller på att klibba ihop. Det ska bli 32 grader imorn här nere, 20 som minst så man förstår ju vart värmen kommer ifrån. Förstå 20 grader på kvällen, kanske är dags att vi tar bort täcket och bara använder lakanet. På ett ställe i Spanien skulle det bli upp till 38 grader! Heeeelt sjukt ju :)

Vi har precis ätit en ugnspizza och min älskling slocknade lite lätt i soffan. Ikväll blir det en tidig kväll känner vi båda!