Trevlig Midsommar

Imorn är det midsommar igen, eller rättare sagt idag. Efter att jag har flyttat till Spanien har midsommar hamnat lite på efterkälke då det inte alls firas här på samma sätt eller på samma dag. När jag dessutom tänker efter på mina tre (det blir tredje imorn) midsommar dagar som jag spenderat här nere har jag aldrig ens vart med min pojkvän på den här dagen. Och hur det har blivit så vet jag inte men det är ju nästan skamligt.
Första året blev allt pannkaka, jag hamnade inte där han var pga hans vän och jag satt hemma ensam i soffan. Andra året jobbade jag hela dagen och senare på kvällen hann jag med två drinkar på en svensk bar med massa svenskar innan jag åkte hem för att sova innan jobb dagen efter igen. Vart min pojkvän var då måste jag ta reda på för det verkar konstigt att han var hemma och inte jag så, så kan det absolut inte ha vart.
Och i år är han i Madrid pga tävling.

Som ni märker så firas inte midsommar riktigt här nere, förra året kom svärmor och tog tag i det hela en vecka efteråt eller så. Nu är min lillasyster här så vi har bestämt att vi ska gå ut och äta massa god mat! Både till lunch och middag! Gotta i massa godheter!

Men till alla er där hemma, hoppas ni får en jättetrevlig midsommar imorn med bra väder!

Kommentarer
Postat av: Elin Bergh

hej hej nu är ja i N-town.. skulle toppa om du också var det..:( kram

2009-06-19 @ 17:25:23
URL: http://elson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0