Mot Bratislava

Nu blir det frukostbuffe pà hotellet sedan chekar vi ut frân Budapest och tar oss mot Bratislava. Där ska vi spendera sista dagen. Imorn âker vi hem till Spanien igen!

Market

Budapest 2010

Budapest är helt fantastiskt!
Innan vi kom hit hade jag inte nâgra som helst förväntningar pá staden, faktiskt mer pà Wien, men Budapest har verkligen gjort stort intryck pà mig!
Byggnaderna är helt fantastiskt, det kryllar av gamla byggnader överallt och allt är stort och pampigt!
Donau som delar staden i tvà olika delar, Buda och Pest, gör staden ánnu vackrare!
Maten smakar bra, shopping har vi inte sátt mycket av men jag kan tänka mig att det gömmer sig runt hörnet. Däremot är dom inga fashionistor, Sthlm och Barcelona slàr mànga huvudstäder. (Jag har aldrig vart i London).
Skandinavier är vackrare men Ungrarna är väldigt trevliga :)
Här finns ocksâ massvis med varma källor och bad sâ har vi tid tänkte vi besöka ett imorn. Hotellet vi bor pá har báde bastu, jacucci och inomhuspool sà räcker inte tiden till fàr vi nöja oss med dom :)

Nu ska vi röra oss ut och äta! Hörs imorn.

Parlamentet

Mathias Church

Hotelltaket

Prater y Noria

Nu har vi flyttat till ett nytt hotell, ett hotell närmare banan där Zacarias távlar för nu har vi sátt hela Wien och att jag är team manager för Spanska laget :) Ett riktigt typiskt gammalt österikiskt hotell bor vi pà !

I tisdagskväll var vi pá det berömda Prater, ett tivoli som ligger i Wien och som även har det berömda parisehjulet Noria. Ett 65meter högt hjul med utsikt över hela staden och som är bra mycket äldre än era farochmor föräldrar :) Jag med min höjdskreck haha fy! Efterât âkte killarna den högsta slänggungan som existerar! Gungorna pâ Gröna Lund, men den reste sig ocksâ uppât 100meter i luften!! Ni kan ju tänka er med dom där smà kedjorna som hâller i stolen!

Annars har vi gàtt och gàtt och gàtt och vart pà museeum och kollat sevárdheter, sàdant dár som hör till turistandet i storstäder :)

Wien 2010

Nu ar vi i Österrike :) Resan till Bratislava tog en timme mindre än väntat sa vi kom till Wien tidigare än beräknat, slängde in sakerna pa hotellet och tog oss ut i solen och tog oss runt pa en turistrunda i centrum.
Vi har haft tva underbara dagar med 30 graders solsken.
Det som är sa härligt med Wien är allt grönt, det finns massor av parker och träd och Wien är som mánga andra storstäder i Europa. Här kryllar av fantastiska byggnader, shoppingstrák, resturanger och cafer.
Jag är ingen beundrare av tyska men Österrikarna är trevliga iaf :)

Aug 19, 2010

Jag har fortfarande inte tagit tag i datorn, men ett steg längre i rätt riktning iaf. Jag vet ett ställe jag kan vända mig till så det är det första jag kommer göra när semestern är slut! Ingen bra dator = ingen bra bloggning!

Jag blev lite snopen på jobbet igår när det kom in en äldre kvinna med sin dotter & ansiktet var mer än bekant. Min första tanke var att jag sätt henne i tv men sen tänkte jag att "äh, varför skulle hon komma hit o handla, det är säker någon kund från tidigare". Så efter ett tag så kom vi iaf fram till att jag sätt henne i just tv :)
Jag brukar vara rätt dålig på att känna igen Spanska kända människor annars. I Spanien går det miljarders av skvaller & förnedringsprogram & nu har jag lärt mig att känna igen några men annars är jag fortfarande som vilken turist som helst här, Jag vet inte vilka dom är ;D haha!

Efter jobbet mötte jag upp älsklingen tillsammans med 2 andra par så åt vi allihopa på en resturang i närheten av jobbet. Så härligt att få maten serverad efter en hel dags jobb, till ett glas rött o trevligt sällskap. Å andra sidan så har min andra hälft alltid maten klar när jag kommer hem på kvällarna. Det är lyx!
På söndag åker vi på semester så då lovar jag att bloggen kommer tillbaka för ett litet tag :)

Augusti i Marbella

Jag har suckat lite idag över att det har vart så jäkla varmt! När jag kom hem & nyheterna stod på visade dom att vi just här, där lilla Marbella befinner sig har haft 40 grader!! 40 grader & ingen som helst vind! Inte konstigt att man svettats för minsta lilla.
Dessutom har jag gått & blivit förkyld. Hur man nu kan vakna upp en natt & känna sig kall förstår jag inte riktigt. Men jag ska inte klaga. Vi har iaf sommar & strand här nere & det är mer än bra :) att man har svårt att andas pga förkylning & värme får man klara! :)
Däremot är Augusti värsta månaden här nere! Det är svinvarmt! Det kryllar av människor överallt! Resturangerna är fyllda, stränderna är fyllda, bussarna, gatorna & barerna är fyllda! I augusti kommer alla!

Om 1 1/2 vecka har vi semester iaf, Wien, Budapest & Bratislava. Om jag ser fram emot det! :)