Tjuvar på jobbet

Exakt som rubriken lyder så fick jag garanterat oväntat besök idag på jobbet.
Det var en familj inne redan från holland eller tyskland och dom skötte sig jättebra och kollade runt på kläderna. Sen kommer det in ett par i affären som jag ser direkt inte är våran typ av kunder. Ja det går faktiskt att se på kläderna och stilen. Dom går bort till ett bord där vi har två armband i ormskin och swarowskisten. Tillslut piper det till i alarmet när det här paret går ut och jag ser direkt att ett armband är borta.
Jag vet inte hur jag kunde vara så snabbtänkt men jag rusade ut och frågade om dom kunde komma in igen och kolla om det var deras väska som pep. Absolut sa dom inga problem. Dom kommer in igen och ingenting piper.
Eftersom att jag visste att armbandet var borta gick jag inte på det där så medans dom gick ut stod jag kvar utanför och tittade vart dom gick. Då gick dom en helt annan väg än vad dom gjorde när dom gick ut sist så jag rusade fram till telefonautomaten som står utanför vårt jobb och där ligger armbandet!!
Han måste ha haft det i handen eller i byxfickan och lagt det där när jag kom efter!

Vilka jäkla typer det finns alltså! Mitt hjärta slog garanterat över normalt efter att det här hände!

Kommentarer
Postat av: Lova

Du ska vara försiktig med såna där! Man vet aldrig vad dom kan ta sig till.. Men mycket snabbtänkt av dig.. :)



Haha, ja vet inte riktigt själv utan jag vet bara målet än så länge så jag avslöjar när jag forskat klart och sökt allt :)

2009-06-02 @ 20:50:54
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Elin

Wow bra jobbat!

2009-06-03 @ 06:40:40
URL: http://eklundelin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra jobbat kusin:)

2009-06-03 @ 11:49:25
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Alexandra!

men gud vad duktig du är vännen!! :O)

2009-06-03 @ 20:43:41
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Linda du är en hjälte! Stolt över dig! Men ta det försiktigt!

2009-06-04 @ 20:50:28
Postat av: Jenny

Linda du är en hjälte! Stolt över dig! Men ta det försiktigt!

2009-06-04 @ 20:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0