Ställa ut

Vi har haft utställningsteknik i skolan där vi skulle göra en utställning från början. Vi fick välja om vi skulle ställa ut en skor eller smycken och sedan fick vi fantisera hej vilt. Jag bestämde mig ganska fort för att göra en utställning om träskor, tillslut hittade jag en svensk kvinna som bor i New York som säljer sina egendesignade träskor där så jag bestämde mig för att låtsas göra en utställning åt henne. I Brooklyn, i en tegelbyggnad i nått industriområde där man skulle komma in och mötas av natten i NY. En bro, Brooklyn bridge, skulle gå genom lokalen med vatten på sidorna, stora tavlor som hängde längst väggarna med bilder på hennes vänner bärande skorna. I slutet av bron kom man fram till en avsats där två män satt och tillverkade skorna på plats. Mycket trä för att känna att Sverige möter USA. la suede NY kallade jag utställning. Det blev jättebra och det var ett riktigt kul ämne i skolan! Efter det fick vi dukning på schemat, Jessica och jag dukade upp för Jamaica och Reagge med kokosnötter och Bob Marley musik. Det är så kul att få vara så kreativ!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0