Ofattbart

Huset brevid oss är en veterinärklinik och i ena delen utav huset hyr en kvinna och man i 60/70års åldern som har bott där i många många år. Det här paret är helt fantastiska och omtänksamma. Efter att hon slutade jobba började hon hjälpa katter med diverse problem. Allt från astma, fel på bakbenen, har bara ett öga, behöver pencilin till att helt enkelt ha bott på gatan. Just nu, idag, har hon ungefär 10-12 katter som hon tar hand om och ger mat. Katterna älskar henne! Däremot är det väldigt dyrt. Det är steriliseringar som ska göras, pencilin, mat och annat som hör till. Som tur är får hon hjälp både ifrån Veterinären och från ett ställe som heter Triple A i Marbella (dom har hand om hundar och katter som har hittats på gatan).

I torsdags när jag gick till jobbet stod det en låda utanför deras grind och min första tanke var att kl 09 på morgonen kommer inga leveransen till veterinären. Som tur är gick jag dit och kollade och märker hur hela kartonger är fylld med hål och det står "Veterinario S.O.S" på locket. Jag sprang in igen och ringde min grannes mobil och berättade vad jag hade sätt och 1 sek senare står hon utanför huset och tar in lådan till henne.

Idag pratade jag med henne och i lådan fanns 1 kattmamma med sina 4st, 2 månaders kattungar! Mamman sprang bort så fort hon öppnade locket och kom aldrig tillbaka, hon gick inte att hittas heller. Nu tar hon hand om alla 4 ungar och försöker ge dom mat. Dom är så söta! Hon vet fortfarande inte om hon ska behålla dom eller inte men just nu letar hon efter "utländska" personer som vill ha katter. Hon litar mer på "oss" vad det gäller detta djur och då är hon själv Spanjorska.

Jag förstår inte hur folk tänker när dom gör något sådant. Eftersom att kattungarna är 2 månader så är dom inte direkt nyfödda och antingen så har någon hittat dom någonstans eller bara inte orkat fortsätta ta hand om dom. Att lämna över ett sådant här ansvar till någon helt annan är för mig helt ofattbart. Dessutom måste det ha hänt under natten då katterna var väldigt kalla. Ring åtminstonde och fråga efter hjälp.
Djur är också liv och lika mycket värda som vi människor.

Kommentarer
Postat av: Erica

Naw :( Tur att du följde din magkänsla och sprang och kika. Fint gjort av dig med vännen!



Jag tycker faktiskt att filmen var helt okej. Nicolas Cage hade liksom egentligen ingen jätteroll egentligen. Han var liksom med bara. Kände som Niclole Kidman hade större roll och henne gillar jag! Men som du säger, blev också irriterad!! Svor gjorde jag under filmen med och nervös som ett AS..

2012-01-23 @ 07:36:44
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Ronjja

Åh du kunde ha skickat kissarna till mig :)

Har min julklapp kommit än ? :)

2012-01-24 @ 17:27:41
URL: http://ronjjazetterberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ohh stackars kissarna.. Hoppas dom klarar sig.. Och vi då, fy fasan säger jag bara... Men nu är det bättre :)

2012-01-24 @ 19:44:35
URL: http://jihanna.blogg.se/
Postat av: Malta Johanna

Vad hemsk, ibland undrar man om en del människor verkligen har hjärta.



Jag jobbar som nanny hos en familj här på Malta och i juni ska vi flytta till Marbella. Vet att de vill skaffa katter men det är lite väl långt kvar till juni kan jag tänka mig. Hoppas det löser sig!

2012-01-29 @ 18:21:34
URL: http://alltommalta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0