Mitt nya jobb

Snart har jag jobbat i en månad på mitt nya jobb och jag har fortfarande inte berättat om det.

Jag jobbar nu för ett svenskt par som har två olika affärer. Hans heter Trä & Sten och säljer just trä och sten (marmor osv) till hus, badrum, altaner osv. Hennes heter Nina B och är en klädaffär. De här två affärerna sitter ihop varpå båda affärerna har två mindre lokaler ivar. Alltså är det 4 lokaler totalt med öppningar till varandra. Affärerna ligger i Nueva Andalucia, ovanför Puerto Banus så jag tar bussen men det funkar såbra. Älsklingen har vart helt fantastisk och hämtat mig många gånger på eftermiddagarna. (Jag vill skriva kvällarna men 16.30 är inte kväll.)
Dessutom är allting enligt lag. Kontrakt, pengar osv och ni vet att jag tidigare haft problem med detta.

Mina arbetstider är helt underbara. 9.30 - 16.30 måndag - fredag. Behöver min jobbarkompis ledigt kan jag självklart jobba en lördag istället för henne, men söndagar har vi stängt.

Jag tar hand om i stort sätt allt. Sälja kläder, prissätta, fixar och donar, försöka sälja golv så gott det går, betala fakturor, mailar med andra företag, har kontakt med revisorn, betalar ut löner, betalar inköp, ringer ang olika saker, sätter ihop annonser, bloggar och håller hemsidan uppdaterad osv. Så i stort sätt gör jag det mesta. Och jag har oftast alltid någonting att göra. Och jag bara älskar det.
Jag är ingen tjej som står med händerna bakom ryggen och väntar in kunder (som jobbet innan). Jag vill ha saker och göra.
Mina chefer har vart borta under hela tiden som jag har jobbat så jag har vart själv förutom en halvtimme på eftermiddagen när min kära jobbarkompis byter av mig. Nu är dom tillbaka så det ska bli intressant att jobba för dom, fast när dom är där :)

Dessutom har jag den fantastiska äran att få jobba med mina två svenska kompisar Lotta och Sandra. Lotta 5 dagar i veckan och Sandra iaf minst 2 dagar i månaden. Den ni.



Mer bilder kommer en annan dag ;)

Kommentarer
Postat av: Lovisen

Va kul att höra mer om ditt jobb, men var är bilden på sängen? :-)

2011-08-22 @ 09:33:02
URL: http://lovisen.com
Postat av: Pernilla

Låter kanon ju! Och bra arbetstider. Avis!

2011-08-22 @ 11:14:36
URL: http://frombubawithlove.blogg.se/
Postat av: Pernilla-alias Buba

Tack så mycket!

Ja, jag är fortfarande nöjd efter dagens slit i skönhetssalongen ;)

Jag hade såna där speglar i badrummet som man kan fälla ut (3 st) och på så sätt kan man ju se sig själv runt om inklusive nacken. Sedan gäller det bara att få snits på det där med att klippa när man ser spegelvänt. Men det lär man sig efter ett tag :)

2011-08-22 @ 22:22:22
URL: http://frombubawithlove.blogg.se/
Postat av: Pernilla-alias Buba

Hihi, hoppas du gillar pastan ;)

Nop, vi har ingen gasspis och jag hänger faktiskt inte riktigt med på varför du tror det...=D

2011-08-23 @ 20:51:01
URL: http://frombubawithlove.blogg.se/
Postat av: Sofia

Skulle verkligen kunna tänka mig att jobba lite bland de vackra kläderna =)

2011-09-05 @ 10:00:01
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Rövarmamman

Wow vilka super bra arbetstider :) och vad härligt med bra variation i arbetet. Önskar dig en fin kväll:)

2011-09-19 @ 18:48:57
URL: http://Roxenmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0