Semana Santa

Det är helt fantastiskt väder här i Marbella nu! Våren har verkligen kommit! Däremot blåser det storm idag och det blir lite kyligare men hellre det än regn.
Turisterna har börjat sola och bada (GALENSKAP) och shorts och flipflops syns mer och mer. Jag däremot går fortfarande i bootsen tillsammans med min väst ;D

Snöar det fortfarande i Sverige? ;D

Den här veckan är det Semana santa i Spanien, påsk med andra ord. Och det är en väldigt stor vecka här.
Nån dag i veckan ska vi åka in till Malaga och kolla på prosessionen. Jag var där förra året med klasskompisarna men i år blir det med Zacarias, hans jobbarkompis + fru som bor i Malaga. En dag ska vi åka till Antequera också. Äntligen kan man hitta på saker :)


Prosessionerna förra året i Malaga. Dom ser ut som några andra varelser.

6e april var jag redan brunbränd, i år gäller det att ligga i om jag ska klara det ;D

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud va mysigt att våren är där och att det finns saker att göra:) Ingen snö, men alots of it ligger kvar på marken.. Men det tar sig:D

2010-03-30 @ 09:49:17
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Lova

Ååå va skönt att ni har vår!! Just nu kikar solen fram lite grann här faktiskt.. Det började med att jag kisade med ögonen, tårarna började rinna, jag blev livrädd, fattade inte va det var, men så förstod jag att det var solen som hälsade på för första gången på nått år.. :D Pusskram!

2010-03-30 @ 15:37:11
URL: http://lovavilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0