Att inte kunna ta hem flickvännen

Om jag är seg idag! Igår gjordes alldeles för många knop och alldeles för lite vila. Upp på morgonen fixa lunch, iväg och jobba 8 timmar, åka och handla, hem och städa, äta och städa lite till. Vid 00.00 var jag slut!
Zacarias kompis + flickvän här är och sover nu två nätter. Dom bor i Madrid och ska vara här under påsken. Det roligaste är dock att hans familj bor mittemot vårat hus.
Han pratade om lite plats hemma hos dom, men jag tror mer på att han inte kan ta dit flickvännen och sova över. Dom är väldigt religösa så det gäller att göra rätt när det kommer till respektive. Sa jag att han är 30 och hon äldre?
Helt otroligt! Tacka gudarna för att mamma aldrig haft något problem med sådant. Speciellt när man själv är vuxen!

Idag blir det kortdag sen åker vi iväg till Malaga och ska kolla på prossesionerna och sen stannar vi förmodligen kvar över kvällen och natten och äter god tapas och njuter av våren.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men uh.. sånt är drygt! Så har tyvärr dock ALLA mina tjejkompisar det - de får inte ta hem sina killar (de får knappt vara tillsammans med dem!) och vi är 20+..



sen så jag undrar faktiskt lite saker hehe :)



är det centro de salud man ska gå till om man vill testa sig mot könssjukdomarr i SPanien? vad säger man till dem då? (jag VILLE göra det förra året, men det enda de gick med på var att ta HIV-test och sen hade jag inte lust att betala 150euro för att gå till en gynekolog..) Vad heter könssjukdom ens på spanska?



Och äör det lätt att få tag på p-piller i Spanien? Är det bara att gå till en farmacia så får man det? Vad kostar det ungefär?



Tack! :)

2010-03-31 @ 11:29:55
Postat av: Johanna

Visst är det konstigt, I USA va det också lite speciellt, inte sova tillsammans om man inte va gifta.. Inte överallt men på vissa ställen.. :)

2010-03-31 @ 13:59:37
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Linda

Johanna:



Men oj! Jag förstår om man är 14 år och man inte ska byta pojkvänner varje vecka och ta hem dom men när man är 20+ borde det inte vara några problem!



Ska du till Spanien?



Jag har tyvärr ingen aning om dina första frågor. Sådant är lättare att göra i Sverige som svensk förmodar jag.



P-piller köps på farmacia, jag tog med mina svenska och så kollade dom upp vilka det var på spanska. Kostar 1,67 euro/karta nånting. Beror väl på vilka det är dock.



Väldigt oroväckande frågor måste jag säga :D

2010-03-31 @ 18:30:14
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, e det Alfonso ni har sovandes hos er?? :)

2010-03-31 @ 18:50:33
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Johanna

hahaha neej det var väl mest för att jag förra året typ hade en spansk pojkvän, men jag är lite halvt hypokondriker så jag vågade aldrig lita på att han var sjukdomsfri :P vill inte åka på samma oro igen haha..

2010-04-01 @ 15:08:28
Postat av: Linda

Johanna: Ok då förstår jag :) Det är bara att skydda dig ;D

2010-04-01 @ 21:27:54
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0