Matförslag

Jag är nog inte den enda som har det här problemet med att komma på varierande måltider hemma. Och att planera veckans handling är inte det lättaste. Jag skulle lika gärna kunna ha kvar listan från förra veckan så slipper jag skriva en ny haha!

Här hemma har vi bestämt att vi nångång varje vecka ska komma på nått nytt recept som vi ska göra för att variera lite. Även om jag älskar köttfärssås, lasagne och wok kan man inte alltid leva på det.
Jag använder mig ofta av arlas hemsida för att hitta nya recept men ibland går det inte eftersom att dom alltid använder sina egna varor i recepten och många andra recept på nätet har saker som vi inte får tag på så lätt här i Spanien.
I veckan ska jag däremot testa mig på tastelines recept med Chicken nuggets m. ris och sedan ett recept som jag hittade på blogg.se första sida, en paj med räkor och crabsticks. Älsklingen ska stå för folieinlindad lax i ugnen med sparris, körrsbärstomater och andra goda saker. Den här veckan kommer bli god!

Chicken nuggets med bulgur


Kommentarer
Postat av: ronjja

hahha, äsch spela roll vilken film ;)

2010-01-04 @ 22:54:26
URL: http://ronjjazetterberg.blogg.se/
Postat av: Lova

Låter som en bra matvecka.. :) När kommer du hem? :)

2010-01-05 @ 18:32:56
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Angelica

Oooh! Nej, det är inte han.. yngre person, typ 25-30 kanske.. ska peka på han i norrtälje om vi ser han nån gång :)

2010-01-05 @ 19:46:28
URL: http://gnoge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0