Budapest 2010

Budapest är helt fantastiskt!
Innan vi kom hit hade jag inte nâgra som helst förväntningar pá staden, faktiskt mer pà Wien, men Budapest har verkligen gjort stort intryck pà mig!
Byggnaderna är helt fantastiskt, det kryllar av gamla byggnader överallt och allt är stort och pampigt!
Donau som delar staden i tvà olika delar, Buda och Pest, gör staden ánnu vackrare!
Maten smakar bra, shopping har vi inte sátt mycket av men jag kan tänka mig att det gömmer sig runt hörnet. Däremot är dom inga fashionistor, Sthlm och Barcelona slàr mànga huvudstäder. (Jag har aldrig vart i London).
Skandinavier är vackrare men Ungrarna är väldigt trevliga :)
Här finns ocksâ massvis med varma källor och bad sâ har vi tid tänkte vi besöka ett imorn. Hotellet vi bor pá har báde bastu, jacucci och inomhuspool sà räcker inte tiden till fàr vi nöja oss med dom :)

Nu ska vi röra oss ut och äta! Hörs imorn.



Parlamentet

Mathias Church


Hotelltaket

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att se er :)

2010-08-29 @ 21:40:38
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0