Påsken i Marbella & Malaga

Det har inte blivit mycket uppdatering här i påsk. Inte för att jag haft så mycket "påsk" utan för att jag har jobbat alla dagar förutom idag!
I onsdags var vi ju till Malaga och kollade på Prossesionerna. Det är som olika grupper som går igenom stan där dom börjar ledet med personerna som ser ut som KKK, ska visa vad jag menar :) sedan kommer männen som bär på jungfrun eller jesus och sist en parad med instrument. Och det här försigår i hela Spanien, i varenda stor som liten stad.

I fredags åt vi lunch på fiskavoritresturangen tillsammans med kompisarna till Zacarias, efteråt blev det en mojito på Bono Beach i solen. Det är helt fullt på stränderna redan! Helt otroligt vilken påsk det vart i Marbella. Folk överallt!
Igår missade jag tyvärr sommarens första grillfest! Riktigt trist. Jag jobbade hela dagen och efteråt gick jobbet ut och åt.

Idag är min första lediga dag som sagt och vid lunch ska älsklingen och jag iväg och äta på en strandresturang och njuta av vädret! Det är helt underbart!!

Det är alltid musik tillsammans med "los tronos". Männen bär statyetterna på sina axlar och gungar samtidigt fram och tillbaka. När klockan ringer får dom sätta ner statyetten på marken för att vila sina axlar.



Nazarenos, dom ser precis ut som kkk.

Alla jätteduktiga män som hjälper till att bära Jesus.

En av de minsta "los tronos". Gatan är så smal så man måste vara jätteförsiktig för att komma igenom.
Malagas fina katedral I bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker dom ser lite läskiga ut!:)

2010-04-04 @ 20:44:15
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0