Malaga Filmfestival

Jag älskar att vara i Malaga! Gammalt blandat med modernt och lite storstadskänsla över det hela. Och igår hade vi hur trevligt som helst, som vanligt. 
En lätt middag på Tapasresturangen El pimpi som ligger precis brevid Picasso museet. När klockan blev lite innan 21.30 rusade vi iväg för att hinna plocka upp biljetterna och inta våra platser inne på teatern.
Vi hade platser på en utav balkongerna, Hur cosy som helst! :)
Filmen var jättebra verkligen! Dom var i Schweiz och i Spanien så det var en trespråkig film så det var lätt att hänga med. Bon Appetit, rekomenderas stark om den kommer ut.  

Filmfestivalen i Malaga är verkligen något speciellt för mig som inte kommer från Spanien. Det kryllar av människor som ska kolla på de olika filmerna samtidigt som det kryllar av andra människor som försöker se en skymt av kändisarna. Det är röda mattan och man känner sig ändå lite speciell när man ska gå in genom entren.

Det roligaste är att producenten och skådespelarna är med i salen under hela filmen och kollar så som vi andra. När filmen är slut applåderas det för fullt och alla blickar dras mot balkongen där dessa personer sitter. Det är en liten annorlunda känsla ändå. Det är inga jättekändisar men dom är ändå med eller har gjort en film som kanske kommer sändas på bio i Spanien tillslut.


Utanför Teatern.

Producenten och några utav skådespelarna.


Kommentarer
Postat av: Lova

Guu va fin lokal! Påminner lite om Göta Lejon där vi va.. :)



Jag kommer nog satsa på något mittemellan, men jag blir tyvärr alltid vit i huvudet på sommaren när jag har slingor.. :)

2010-04-20 @ 14:37:35
URL: http://lovisens.blogg.se/
Postat av: Erica

Shit vilken grej du! :D

2010-04-20 @ 20:58:48
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Johanna

Wow va häftigt:)

Tack snälla kusin!

2010-04-20 @ 21:16:06
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Johanna

Är det fel på blogg.se eller är det min blogg som är skum?!

2010-04-20 @ 21:22:50
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0