Resan är bokad!

VI ÅKER TILL JAPAN PÅ MÅNDAG!!


Kommentarer
Postat av: Lova

Jag är avis!!!! Gu va kul för er!! :) Jag tror att det är ett land som är himla kul å uppleva eftersom de e så annorlunda mot både sverige och spanien :)



Grattiskram till er!!! :)

2009-10-21 @ 18:06:54
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Johanna

Va i helvete, Japan alltså:D fan va läckert! Häftigt.



Det är en bekants hund, jag har tagit hand om hans 5 valpar i typ 2 månader och idag va det sista dagen innan den sista flytta så jag hade den hemma!

2009-10-21 @ 18:33:56
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Anonym

COOLT :D

2009-10-21 @ 20:41:45
Postat av: Johanna

hur kom det sig? Japan alltså?

2009-10-21 @ 21:38:32
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: lena

Hej Linda!

Ni kommer garanterat ha 10 fantastiska dagar i Japan.

Lite tips om Kyoto;

Mitt favoritområde är Kiyomizu-området, det är turistigt men det gör ingenting, det är mysigt att strosa runt i småaffärer. Kiyomizu tempel är känt för sin konstruktion, det är byggt på 1000-tals pålar på en bergsslutning. Mizu betyder vatten, och det är tre små forsar som går saman och dricker man av det får man lycka, hälsa osv.

GION är det mest kända geishaområdet. Geishor finns fortfarande i Kyoto. Under de 3 år jag bott här har jag sett 3 stycken. Man kan ha tur att se dem runt 18-tiden på kvällen eller senare. Däremot ser man ofta maikor, det finns flera studios där man kan förvandlas till en geisha (maiko) för en dag. Taxi är billigt. Ni kan åka till Sanjo/kawaramachi . Då kommer ni till entren till shoppinggatorna. Står ni med näsan mot entrén finns ett mysigt running sushi på höger sida. En liten gata som ni ska gå till, gärna på kvällen är Pontochi. Den kommer ni till om ni går från Sanjo/kawaramachi, mot floden (5 min), alltså vänder ryggen till entrén och går tills ni kommer till en Lawson (typ 7/11-affär) på hö sida, där svänger ni till hö, sedan hö och vä, så är ni där, supermysig trång gata. Kyoto var ju Japans huvudstad innan Tokyo, dessförinnan var det Nara som ligger 20 min med tåg från Kyoto. Där finns Nara Park där det går massar av tama råddjur. Där finns ett tempel som börjar på T (minns inte just nu namnet, men googla Nara så kommer det garanterat fram) som är den största träbyggnaden i världen (tror jag) med en jättebudda som är 16 m hög.

I Tokyo har jag bara varit en vecka så jag har ingen jättekoll, men mitt favoritdistrikt är Shibuya, där finns bla Shibuya krossing, vägkorsning där det passerar fyrsiffrigt med människor varje gång det blir grönt. Harajuku är ju också ett måste och det besöker ni helst en söndag, det är då man ser de typiska Harajuku-tjejerna på bron mot yoyogi park.

Ha en underbar resa!

/Lena

2009-10-22 @ 01:41:12
URL: http://lenaikyoto.blogg.se/
Postat av: erica

åh, vad härligt! jag vill också åka till Japan..har fått för mig att det är ett underbart land att packpacka runt i. hoppas att ni får det superbra :) kram

2009-10-22 @ 07:04:56
URL: http://icatrasan.blogg.se/
Postat av: Alexandra Möller

Fy vad avis man blir!!!!



Superhäftigt vännen.

2009-10-23 @ 12:52:41
URL: http://molleralexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0