Julen 24 & 25 december

Här i Spanien så firar man julen den 25 dec med middag med familjen och den 6 januari brukar barnen få det mesta av julklapparna. Jag tycker att det är alldeles för sent! Barnen måste ju få använda sina nya saker under jullovet! Här hemma hos fam Villalba/Zetterberg firar vi iaf 24 dec. Jag är för svensk för att ändra på det och svensk julmat ska det också vara såklart! :) 

Så nu är det bara 1 månad kvar. Men jag kan inte låta bli att få lite panik över det! Det ultimata hade vart om jag kunde fira en dag hemma med min familj i Sverige och en dag med min älskling här i Spanien. Däremot känns det så långt bort som möjligt just nu tyvärr! Och det blir ju inte bättre när jag känner pressen med alla julklappar som ska köpas och ges bort när jag befinner mig på andra sidan Europa.
Det får helt enkelt bli som det blir och jag får försöka vara glad för det.

Något som jag har fått iaf är julkänsla, även fast solen visar sig starkt här nere på solkusten! (Och den får mer än gärna stanna kvar). Varje dag vill jag ta fram min lilla julgran och pyssla iordning men det känns lite för tidigt. En julstjärna måste jag köpa också. Julen ger nog den mysigaste atmosfären vad gäller inomhus under hela året!


Kommentarer
Postat av: Lova

Nej,nej, men jag har upptäckt att det går att beställa från Zara home! :D



På söndag är det ju första advent så då är det helt okey att dra fram granen.. :) Tycker jag i alla fall.. :)

2009-11-25 @ 14:08:18
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Lova

Jag antar att det är från Spanien,men man får välja språk och se priserna i svenska kronor.. :)



Hahaha! Du har ju dödsnära zarahome.. :) googla så får du upp hemsidan.. Älskar google! :D

2009-11-25 @ 15:08:08
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Josefin

men är inte din smabo från Sverige också? eller har jag missuppfattat det helt?

2009-11-25 @ 22:29:43
Postat av: Linda

Josefin:



Han är född i Spanien men har bott i Sverige med sin svenska mamma. Så han är halv svensk/spansk då hans pappa var spanjor :)

2009-11-27 @ 17:58:09
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0