Extra slantar

Idag hände nått riktigt oväntat!

Vi har inte haft så jättebra dagar på jobbet på senaste då det är så himla lite turister/spanjorer från norr här för tillfället och alla klagar på krisen eller poundet. Så imorse när jag kom till jobbet så berättar Florina, min arbetskamrat, att om det kliar på vänster hand så ska man få in pengar, och om det kliar på höger så förlorar man pengar. Och just då kliade det på hennes vänstra hand. Hon skrattade lite lätt och vi skämtade om att det var en rumänsk sak då hon är ifrån Rumänien.

Jag springer iväg till banken med pengar som vi fick in igår och vet att Florina nämnde att jag hade 1.100euro.
Det blir min tur och jag berättar på spanska hur mycket pengar det är och vilket konto jag vill ha pengarna på. Han säger nånting hastigt och jag hör summan 100. Aa Si svarar jag.
När jag är tillbaka påväg ner till jobbet så tar jag upp pappret jag fick av bankmannen (du får alltid ett datagjort papper med summa och konto om du satt in pengar) och ser att det står 2.100euro!!

Självklart blev jag helt ställd och undrade om jag var knäpp eller han. Ringde chefen och hon sa att vi skulle vänta och se men att hon åtminstonde visste om felet om dom drar bort pengarna. Och förmodligen märker dom felet av slutet på dagen. 

Men ändå, tänk om jag gjorde min chef 1000euro rikare idag pga bankmannens fel! Då ska jag ha en sjuk bonus!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Här händer det grejer på banken, kanske är dit man ska ta sig då;) extra klirr i kassan!

2009-11-25 @ 09:54:28
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0