En tur till Ronda

Nu har jag precis kommit hem från Ronda. En by ca 1 timme ifrån Marbella som ligger uppe på bergen. Jag tror det är min 3e eller 4e gång som jag är där nu. Jag skulle ha åkt dit med familjen också när dom var här men tiden räckte inte till. Florina väckte mig dock med sitt sms imorse om att jag var tvungen att följa med dit så så blev det.
Den berömde bron är jätte fin. Det tog dom 34 år att konstruera bron mellan 1759-1793 och den användes tidigare som ett fängelse. Eftersom att Ronda är en by så är det inte så stort och eftersom att det är söndag är det mesta stängt. Så efter en timme kände vi att vi hade gjort vårt men eftersom att det var ytterligare 2 timmar kvar tills bussen tillbaka skulle gå fick vi snällt vänta och delade en pizza och en sallad på en uteservering. Tyvärr med en riktigt uppfriskande vind!





Kommentarer
Postat av: Lova

Guuu vilket häftigt ställe!! Bron är ju helt galen! Vet du vilket år som den är byggd?



Puss å kram!

2009-03-22 @ 19:36:04
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Erica

Shit va häftigt och JÄDRAR VAD HÖGT!!

2009-03-22 @ 19:46:22
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Lova

Helt otroligt! Jag fattar inte hur dom kunde bygga sånt förr i tiden.. :) Lite skillnad mot det som byggs idag :D

2009-03-22 @ 19:55:19
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Ania

hoola :)

Siii NIEVE =( no me lo puedo creer tampoco pero asi es =(

Si que he visto Ronda..tengo la misma foto como tu haha..:) he visto todos los lugares en Andalucia :) pero no Marbella:D hihi ..

Me encantaaaaba Ronda :) y toda la parte por alla :) el camino en las montañas (tenia miedo pero me gustaba);) tengo mis fotos en "Cara-libro"=) (haha en español) ;) Tienes caralibro?? =)Porque no puso todas las fotos en mi blogg=)

sii vete a la cama .. yo me voy tambien .. trabajo mañana.. =( y si.. tengo sueño tambien :P

hasta luegooo sueca :P

2009-03-22 @ 23:14:59
URL: http://adramaqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0