Anmälan om flyttning utomlands

Jag har tagit tag i papprena från skatteverket nu om att göra en anmälan om flyttning till utlandet. Det kanske är på tiden tänker ni och det kan jag faktiskt hålla med om. Jag borde ha gjort det för länge sen men på nått sätt har jag alltid känt mig säkrare på nått sätt att fortfarande vara folkbokförd i Sverige och hemma hos mamma. På så sätt har jag alltid haft Sverige som mitt andra hem även om jag bott här och fortfarande kunnat gå till tandläkare och allt vad det är, men eftersom att jag betalar skatt i spanien nu ska sverige veta om det.

Självklart hittar jag inte ens adressen som jag ska skicka det här förbaskade pappret till och inte heller blir jag någe klokare. När det här pappret är skickat måste jag ta tag i så mycket andra saker som att fixa ett sjukkort härifrån som jag ska använda när jag är i Sverige. (Jag har ett från sverige som funkar i europa). Dessutom finns det nån sambolag som ska göra allting lite lättare så det ska jag också ta reda på nu.

Som jag skrev, jag blir inte mycket klokare på det här. Om det är någon som sysslat med det här tidigare kan ni ju ge mig lite hjälp på traven. Elin (fatima) kanske vet något? ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny o Filip

oj jösses! Då blir de ju så mycket mer på riktigt! Även om det varit på riktigt innan. Massa lycka till med alla papper!!!!

2009-06-28 @ 17:19:48
Postat av: Anonym

Hej! Diggar bloggen! :)

2009-06-28 @ 17:35:29
Postat av: Lova

Pappersjobb är aldrig skoj! Men va bra att du tar tag i det :) Va har ni för väder där nere nu? Vi har så varmt så jag nästan svimmar här hemma och jag anar att ni har det ännu varmare.. :) Snart kommer vi ner! :) Kramar!

2009-06-28 @ 18:21:20
URL: http://lovavilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0