Human Trafficking

Jag har precis kollat klart på Human Trafficking! En riktigt bra film enligt min mening! Dock slutade den lite väl hastigt och som vanligt har man tusen frågor i huvudet. Den är rätt hemsk också när man egentligen tänker sig in i att det faktiskt försigår trafficking och prostituation emot kvinnor och barns viljor i världen över!
Den har blivit nominerad för 2 golden globes och fått ytterligare 5 nominationer och 6 priser så det är garanterat en vinnarfilm!

imdb skriver dom såhär:

Everyday, young girls are bought and sold..

Hundreds of thousands of young women have vanished from their everyday lives-forced by violence into a hellish existence of brutality and prostitution. They're a profitable commodity in the multi-billion-dollar industry of modern slavery. The underworld calls them human traffic...

Se den!



Nu ska jag väcka karln och bära honom till sängen (om jag vart så stark). Han har nog somnat i soffan stackarn!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: anna

usch vad hemskt! :S

tror inte att jag klarar av att se sådana filmer.

2009-01-21 @ 11:47:04
URL: http://bonta.blogg.se/
Postat av: Johanna

Den där ska jag se, hemskt!

2009-01-21 @ 12:56:47
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: malin

äh så komplicerat! Är så besviken på vissa bara=) Men idag mår jag bättre igen, fick väl bara en liten svacka. Vad söt du var i backen förresten=) Var det som att cykla eller?

Ha en bra dag! KRAM

2009-01-21 @ 13:34:09
URL: http://svmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0