Prossesioner i Malaga


Puh vilken lång dag det blev igår. Vi tog också den värsta bussen dit som tar dubbelt så lång tid och som går igenom varenda stad på solkusten. Men vi hade helt klart en trevlig dag! Turistade runt lite i Malaga för att sedan äta lite tapas. Det vi hade missat var att de där prossesionerna började så himla sent så vi var bra trötta när de drog igång. Det var intressant att se, nu vet man vad påsken är här nere. Men en gång är nog för mig :) Vissa av de här prossesionerna höll på till klockan 06. på morgonen. Hur dom orkar vette sjutton haha! Och alla olika grupper hade olika färger på sina dräckter och så gick dom med ljus. Och titt som tätt ringde någon i en klocka som sa att dom skulle gå, stanna, eller lyfta ner de stora "verken" som dom höll i.

Kl elva på kvällen landade jag innanför dörren här hemma och då blev det bara att ta bort smink, göra en baguette och krypa ner i sängen lite med datorn innan jag somnade gott! Trött var bara förnamnet då.



Kommentarer
Postat av: Lova

Hahaha! Äntligen nån som ger mig ett råd om vad jag ska göra med håret! :) Tack! Mer slingor it is! :) Ja, man måste våga åka iväg bara sådär.. :) Vart vi än åker så har man ju skitkul i bilen i alla fall :)



Kram!!

2009-04-10 @ 12:05:02
URL: http://lovavilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0