Barn och åter barn

Veronica skickade bilden på lilla Ofelia igår när hon är 9 min gammal, vilken sötnos :) Jag är nyfiken på vem hon kommer likna mest eller vems hårfärg hon kommer få eftersom att mamma och pappa har olika. Det kommer helt klart bli spännande att se henne växa!

När vi ändå är inne på barn, jag sitter och kollar på nått nyhetsprogram som jag gör varje morgon och idag handlar det om båten "womenonwaves". Har ni hört talats om den?
I Spanien är det olagligt att göra abort om du inte har väldigt starka bevis på att inte behålla det, tex. våldtagen, om någon annan olycka hänt etc. Så den här båten kom häromdan till Valencia och den väckte stor uppmärksamhet bland spanjorerna som väldigt många är emot abort.
Båten tar alltså de gravida kvinnorna ut på internationellt vatten där de gör ingreppet.

För mig är det helt oförståeligt att man måste ut på vattnet för att få göra det här ingreppet. Jag vet att de är en människa som växer där inne men i min verklighet är det faktiskt bättre att göra en abort om man vet att man inte kan ta hand om barnet istället för att ge barnet en för fattig uppväxt, om man kanske är för ung och inte tillräckligt mogen eller som de har hänt i Spanien, att man slänger barnet i soptunnan!

Kommentarer
Postat av: Marie

VA! är de sant att de slänger barnen i soptunnan!! dumma människor!?!!

2008-10-21 @ 11:31:28
URL: http://psycosia.blogg.se/
Postat av: natali/kusinen

fy fan vad hemskt :-( vilka idioter de finns, man blir ju rädd.

2008-10-21 @ 12:43:31
URL: http://duvemala.blogg.se/
Postat av: Lova

guuu va hemskt! de måste ja kolla om de går å ladda hem..

2008-10-21 @ 23:58:19
URL: http://lovavilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0