Jag såg snö igår

image250
Har vart uppe i en liten by ihelgen. Oja, ni hörde rätt.. en by på ca 200 invånare precis utanför Granada. Zacarias systers mamma bor där och är även borgmästare så alla känner till henne och vet om när det kommer folk och hälsar på. Så det blev en hel del spanska eftersom att ingen kunde engelska. Men det kändes bra faktiskt. Har pratar riktigt mycket och har jag inte kunnat så har alltid Zacarias tvingat mig till att försöka och det gick grymt bra ändå. Jag behöver nog få lite pushande för att våga prata mer.
Iaf, det var en by men en väldigt mysig sådan. Var upp på toppen av berget där byn ligger och jodå, det låg snö där uppe. Såg tom afrika vilket var helt otroligt. Okej från marbella, självklart. Men ända från Granada. Vi hade velat besökt Zacarias pappas grav idag också men det var tyvärr stängt.

Hur som helst riktigt skoj att se en spansk by och bo där tillsammans med byborna även om jag är mer stadsbo.
  
  
  

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det ar sant, jag umgas mest med svenskar och engelsktalande. Vill verkligen lara mig prata spanska, men jag har inte rad att ga och lara mig... :( Jo, jag bor i are annars, sjukt underbar by, saknar den och alla vanner som satan, men jag saknar inte sverige.. vadret har ar toppen:p men jag gar runt i sommarklanning nu och folk harifran med jackor, sa de kanns lite udda, men men.. :)

2008-01-20 @ 23:26:56
URL: http://kristinimarbella.blogg.se
Postat av: Kristin

Forrasten, sjukt fina bilder fran granada!!! :)

2008-01-21 @ 00:19:29
URL: http://kristinimarbella.blogg.se
Postat av: Kristin

Forrasten, sjukt fina bilder fran granada!!! :)

2008-01-21 @ 00:19:34
URL: http://kristinimarbella.blogg.se
Postat av: veronica

åh så härligt. underbart

2008-01-21 @ 09:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0