Thailändska marknader

Självklart har jag gått och blivit sjuk och snuvig igen! Man tror att man ska bo i varma Spanien men där har man tydligen fel. Hade en kund på jobbet idag som var ifrån Madrid som berättade att vädret i Madrid nu ungefär är 0 grader! SKÖNT! Vi kom iaf fram till att Marbella hade bättre klimat medans hans fru försökte pruta och jag la till att MarcCain (affärens namn) inte var nån thailändsk marknad ;) Allt på spanska dessutom!

Jag har tur ikväll. Karln åker inte förrns imorn så jag har min älskade som tar hand om mig ikväll! Han ska göra god mat och sen har vi köpt massa gott godis, choklad och ost och tänkte även lyxa till det med cava för 12kr. Frågan är ju nu hur den kommer smaka men men.. är det 12kr kan man faktiskt strunta i att dricka upp det. Och kom inte och säg nu att ni inte vet vad cava är så som Alexandra gjorde ;)

Trevlig kväll!

Förlåt Alexandra ;)
Cava är ett vitt mousserande vin från olika distrikt i Spanien. Ordet cava kommer från katalanskan och betyder källargrotta.
Det här visste jag nog inte heller innan jag flyttade hit ;)



Kommentarer
Postat av: Alexandra!

Hhaha, jag hade verkligen ingen aning om var det var för ngt!! :)

2008-12-12 @ 21:14:40
URL: http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Äh jag är lika lost jag, cava?!;)

Jo men visst, morsornas polare hade köpt en åsna, men fick inte ha den för sina päron på landet.

Så då fick den på på en innegård som tillhörde

ungdomsgården:D skaplig kvinna!

2008-12-12 @ 21:50:20
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: Johanna

Thanx, now I know the shit about cava;)

Ja jäkla åsna alltså, kul å bo mitt i smeten i gamla stan, skratta gott gjorde jag!

2008-12-12 @ 22:09:37
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0