Mitt land, Mitt IKEA

Även fast jag har vart hur sjuk som helst idag, skulle jag promt iväg till IKEA nu på kvällen. Zacarias tyckte jag skulle vila men jag ville inte vara vekling. Och IKEA, jag tackar aldrig nej till IKEA, never ever. Bland dom bästa ställena som finns. Och det bästa var att IKEA kändes verkligen MITT! Mitt, Mitt, Mitt. Den enda svensken (och halva pojkvännen då) så det var liksom mitt.
Svenska köttbullar med lingonsylt och brunsås och på det en daimtårta. Fan vad jag älskar den här affären. Det bästa är nog ändå dom små "affärerna" som kommer efter kassorna med all den svenska maten. Allt från svenska lantchips, cider, sprit, knäckebröd, nyponsoppa, falukorv, ost, marabou till kakor och godis. Allt är svenskt.
Däremot så blev jag rätt butter efter att ha trängts med galna spanjorer som verkligen inte brydde sig om nån annan än sig själv, som körde kundvagnarna in i mig utan att be om ursäkt, och dessutom var allt, verkligen allt som vi skulle ha slut. Har dom hört vad beställa heter eller ha några extra beställningar på lagret. Okej att en sak kan vara slut men inte såhär många!

Skärpning med Manana Manana nu!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tur att IKEA finns, vi gor likadant nar vi langtar hem! Eller vill ha mat:) Riktigt mat:)

2007-11-10 @ 22:10:09
URL: http://johannazetterberg.blogg.se
Postat av: jenny

Va skönt att du fick dig en nypa sverige! hehe
Ha det fint tjejen!!!

2007-11-12 @ 09:10:27
Postat av: Linda

Ja jenny det var riktigt underbart :D Jag behöver lite sverige då och då. Nu sitter jag och undrar när jag ska ta min lilla tripp till Svea.
Hoppas allt är bra med dig! Kram

2007-11-12 @ 11:24:31
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0