En kanon trevlig roadtrip

I torsdags efter Zacarias jobb åkte vi och Jocke iväg till Tarifa för nån timme på stranden.
Ingen av oss orkade bada då det blåste lite kallt. Men en del lek blev det.
Efter stranden begav vi oss iväg in till staden för att kolla runt lite och äta en god middagen.

Middagen blev något helt annat där emot.
Hamnade på ett ställe där vi vart förut och visste att de skulle vara bra.
Vi fick aldrig maten, eller Jo, en sallad kom dom med sen glömde dom bort resten.
Efter en massa tjat och två timmar senare utan mat gick vi där ifrån.
Hittade inget ställe där de var hyffsat lite folk så det fick bli en kebabrulle för grabbarna.
Jag provade på en falafel då jag inte är så förtjust i kebab, till min förvånad smakade också det rätt dåligt.

Iväg till Algeciras och hotellet där vi skulle bo. Jocke valde att åka hem så det blev en underbar natt för bara mig och min pojkvän. Har nog aldrig bott på ett sådant fint hotell tidigare.
Helt otroligt.
Resan från början var gjord som en affärsresa då Zacarias också skulle jobba här dagen efter så hotellet stod hans jobb för. Tackar tackar.

Morgonen kommer och klockan ringer och vi åker till stället där han ska värdera för att kolla runt lite.
Vidare till Sevilla där nästa objekt är.
Efter allt tittande tog vi oss en tripp i staden.
Sevilla är känt för att vara varmt på sommaren, inget hav finns det heller.
Och det stämde riktigt bra denna sommardag.
Vi orkade inte länge förren vi bestämde oss för att äta och sen åka vidare till närmaste strand, nån timme därifrån.

Bad i surfhöga vågor förgyllde dagen, var skönt med lite avsvalkande.
Däremot blåste det tusen så all strand hamnade också på oss.
Efter massa lek bar det iväg hemmåt igen.
Kvällen avslutades med en mysig och god middag på Zacarias resturang.

Nu sitter jag här och karln åkte till Sverige imorse.
Tommare än tommast och saknaden är grymt stor.

Kommentarer
Postat av: Z-trollet...

Du har ju glomt att beratta att vi INTE betalade for maten, utan korde en gammal hederlig springnota hahahaha!

2007-08-20 @ 18:53:59
Postat av: Linda

Jag var ju tvungen att göra som er killar ;)

2007-08-20 @ 19:49:25
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Pauline

Oj va häftigt att du bor(?) i spanien! Är det säsongsjobb eller alltid? Har alltid varit sugen på att jobba utomlands men har inte lyckats komma iväg! Trivs du?

2007-08-28 @ 15:44:35
URL: http://barap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0