en vän med motorcykel

En vän till mig kör motorcykel, jag har länge inte gillat det han gör men han fâr göra det sâ länge jag slipper sitta pâ hojjen eller sâ länge jag slipper se honom köra.
Jag har ingenting emot motorcyklar men när mina egna kör gillar jag det inte.
När dessutom tvâ personer i ens närhet bâde har gâtt bort och hamnat i rullstol är det verkligen ingenting jag ber mina nära om att göra.
Hade en diskussion med honom om detta. Jag bad honom bara att ta det lugnt.
Har sagt det flera gânger tidigare och kan inte sluta säga det.
Ihelgen hade dessutom nâgon kört ihjäl sig och han var lite nere.
När han tar upp allt idag igen fâr jag kanske ut mer än vad jag borde fâ ut.

Han: Men det är ju vad jag söker, det är vad jag vill ha, vad jag vill göra.. ?
Jag: Och när alla runt omkring dig kör ihjäl sig, tänker du dâ ocksâ samma tanke?
Det var vad han ville göra?


Jag ber dig inte sluta göra det du tycker om, jag ber dig bara att tänka ett steg längre och tänka pâ hur du kör.
Man kan vara försiktigt och ha kul ocksâ.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din omtanke rör mig verkligen och jag förstår din välmening...

Det händer tråkigheter till och från av mer eller mindre allvarlig karaktär. Det kommer vi antagligen aldrig att komma ifrån och exempel på det har jag fått i helgen liksom förra året ett par gånger om. När en olycka inträffar känns kanske osmakligt för de som inte stod nära och för det närmaste är det naturligtvis en ren personlig katastrof, sådant som inte får hända. Och för att vara ett nöjje och en hobby är det helt oförklarligt/svårt att motivera hos många.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det så att någon som inte provat och har intresset förstår. Det är ett sökande helt enkelt, en kick, en gedigen dos adrenalin som man söker var gång man drar på sig hjälmen...

Det är dyrt, det kostar antagligen allt man har och lite till, det är i andras ögon farligt men det är helt fantastiskt och ett sätt att leva livet. Det har blivit allt klarare att det är en livsstil snarare än en hobby :) Det är en gemenskap med grym sammanhållning...

Och ja, i andras ögon är man bara en liten fjant/tönt som tror han är något när han står och poserar utanför McDonalds men det är väl lite mer än så det handlar om för oss som åker inspirerat ;)

Tack igen, din omtanke värmer verkligen. Du är toppen och jag ska vara rädd om mig, promiss! Ta hand om dig själv och herrn där nere.

2007-04-03 @ 19:47:29
Postat av: Anonym

Hoppas att du har sagt till ohonom att vara förskigt.

2007-04-03 @ 19:48:49
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Erica

Ja, han måste vara försiktig!

2007-04-04 @ 20:22:05
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: Linda

Som sagt, du vet vad jag tycker och mer kan jag inte göra.
Hoppas du tar åt dig lite av det jag säger till dig iaf.
Eller snarare skriver nu när jag inte kan säga det längre.
Det sista jag vill är att få ett samtal om att du gjort dig illa.

Var rädd om dig själv också. Snälla!

2007-04-05 @ 03:59:51
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0