Liten katt

Vi har haft en riktig krya-på-oss vecka! Och då är det inte sambon och jag som har vart dåliga utan katterna!
Min lilla älskling Baus var så himla trött en dag när jag kom hem från jobbet och hade ingen kraft till att ens resa sig. Har man djur märker man ganska fort när det inte är som vanligt så dagen efter när han blivit sämre tog jag med honom till veterinären (grannens klinik).

40 graders feber, parasiter i magen och hemskheter i öronen!

Min lilla plutt. Inte konstigt att han mådde dåligt. Veterinären kollade honom, gav honom antibiotika, medel för magen och örondroppar som ska ges till båda katterna. Har ena problem med öronen är det tydligen 100% risk att den andra också har det! (En parasit som tar sig mellan djur, jag fick se den i förstorningsglas, FY TUSAN säger jag bara!!)

Nu är han mycket mycket bättre och leker och busar helt normalt. Vi var precis över till veterinären för en extra koll och en andra antibiotikaspruta. Lill sessan fick också med sig lite magmedel med sig hem. 

Tack och lov att vi har en granne till veterinär. Jag fick granne rabatt och behövde bara betala för produkterna!!

Nu tar vi fredag! Imorgon vankas de 25års fest!


Min plutt samma dag som vi fick honom.

Kommentarer
Postat av: Lovisen

Vilken tur att ni har den grannen.. ;) stackars plutten!



Pussåkram!!

2012-02-04 @ 13:41:43
URL: http://lovisen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0