Röd dag och dumma människor

Idag är det röd dag i hela Spanien. Spanjorerna gör verkligen allt för att få lite ledighet i sin tillvaro! Alla på jobbet kom överens om en snabbträff idag för att få ordning på hemsidor, skyltar osv. På fredag ska vi ha ett event med dricka o canapes så det är lite som ska fixas där också. Det ska bli så himla kul! Mitt första event med jobbet!

Till en mindre rolig sak. Efter ett tag på jobbet så valde vi att stänga och gå hem. Lotta hade sin Smart precis utanför dörren och chefernas bil stod mittemot på andra sidan. Det handlar om max 10meter. Så vi står där med öppna dörrar och har lastat in allt i bilarna o ska precis åka (cheferna var så snälla och körde mig hem till Marbella! Dom är bäst!). Jag och min ena chef sätter oss i bilen tillsammans med hundarna och Lotta och min andra chef ska precis säga hejdå varpå en kille kommer fram till dom och frågar efter Puerto Banus. Vårat jobb ligger mitt emot och dom flesta vet det! Jag tyckte den här killen hade sätt lite konstigt letande ut tidigare så jag satt och kollade på dom när dom pratade med honom varpå jag ser en annan man komma krypandes bakom Lottas bil så jag hoppar över till andra sidan i bilen, smäller upp dörren och bara skriker, BILEN BILEN, LOTTA DIN BIL. DET ÄR NÅGON DÄR!! Samtidigt som jag rusar ut! Då ser min chef mannen och ser hur han ställer ifrån sig Lottas väska !! bakom en annan bil och skyndar sig att gömma sig medans den andra mannen går fort därifrån. Mannen som hade tagit väskan gömde sig sedan i sin bil så vi gick dit och frågade om vi skulle ringa polisen och han fick ju självklart panik! Som tur var så fick Lotta tillbaka sin väska med allting i och vi kunde alla åka hem.

Innan allt det här hände så hade chefernas ena hund satt sig i Lottas bil och han verkligen älskar sin husse och matte och skulle aldrig gå till en annan bil så nu i efterhand kändes det lite som att han ville varna för nått. Jag tror på allt som djur gör! :)

Hur som. Lämna aldrig din väska i en öppen bil! Lita egentligen aldrig på att någon vill något om dom kommer fram till dig på en parkering. Många gånger finns det en till person inblandad i allting. Jag har sätt det hända tidigare! Var försiktiga, Och framför allt, ring polisen!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Linda!

Hittade din trevliga blogg om livet på Solkusten! Nice!

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående ett möjligt samarbete med din blogg. Om du vill höra mitt förslag så hör gärna av dig till mig på email. Ha det bra! Mvh, Louise

2011-10-13 @ 11:42:06
URL: http://www.semesterbostad-spanien.se/
Postat av: Erica

OJ vad otäckt!! :/ Tur i oturen att det löste sig och att det bara var väskan dom ville åt! :/

2011-10-13 @ 21:14:16
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0