mitt första spanska bröllop!

våran midsommar blir lite annorlunda imorgon. vi ska på bröllop!
en utav zacarias kompisar ska gifta sig med sin flickvän i malaga (hon är super religös). det blir ett kvälls bröllop så ceremonin kommer inte börja förrns mellan 19.00-20.00 på kvällen!


det här blir mitt första spanska bröllop o oftast när man gifter sig på kvällen har man långklänning, speciellt om det är ett litet finare bröllop. dom kallar det "litet", det kommer 300 injudna gäster!
jag förstår inte ens hur man kan vilja ha 300 personer på sitt bröllop. det måste ju vara personer som man knappt träffar!


jag har sprungit runt hela veckan och letat klänning! (sista minuten linda!!) långklänning för ett vettigt pris är inte det lättaste att hitta! i säkert 20 affärer som jag varit i kostar en sådan mellan 200-400euro!! och det är absolut inga pengar jag vill lägga på en engångsklänning. men som tur var, idag när jag höll på att ge upp efter en runda i marbella och gamla stan hittade jag en liten liten affär med festkläder och där inne hittade jag en jättefin klänning för "bara" 80 euro!!
80 euro är ingenting jag vill betala men jag känner ändå att jag gjort ett kap! jag säljer den helt enkelt efteråt! jag får berätta mer efteråt om hur ett spanskt bröllop kan se ut. kameran ska garanterat med!





svårt att få till rätt färg!


Kommentarer
Postat av: Erica

GUD vilken fin klänning! Kan ge mig tusan på att du är hur fin som helst i den också <3



Jodu, panik var ju bara förnamnet den dagn :/

2011-06-23 @ 23:23:21
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Lovisen

Äntligen bloggar du!! :) Jag älskar klänningen och jag kan tänka mig att färgen passar dig perfekt! :) Saknar dig! Puss åkram!!

2011-06-25 @ 09:14:23
URL: http://lovisens.blogg.se/
Postat av: Kajsa Andersson

Goddag! vad kul dina inlägg är! lär med all säkerhet läsa dina poster igen. =) Hoppas du har en trevlig dag ;)

2011-06-29 @ 13:22:29
URL: http://jade.se
Postat av: Emely

Oj vilken fin!

Hoppas att allting är bra!

Kram

2011-06-30 @ 21:42:45
URL: http://emelykullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0