Spanien i strejk

Det är strejk i Spanien imorn!
Många flyg, tåg och bussar är inställda och du som anställd väljer själv om du vill gå till jobbet imorn eller inte!
Din arbetsgivare är skyldig att betala dig vare sig du kommer eller inte och denna kan dessutom inte sparka dig pga detta.
Jag väljer däremot att gå till jobbet som vanligt. Dessutom jobbar jag 9 timmar och de pengarna behöver jag absolut till våran resa!
Jag tror att den här strejken är bra för våra rättigheter som anställda men med tanke på att min chef är från Holland och vi bor i ett turistparadis känns en chansning inget bra! Lagar och rättigheter är inte hennes starkaste sida.

Det ska bli väldigt intressant att se hur Spanien kommer fungera som land imorn. Vad som är stängt och vad som är öppet. Vilka som väljer att strejka och vilka som inte gör det.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Min buss kom inte iaf, sa min chef fick hamta mej...

2010-09-29 @ 12:49:51
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Lova

Men gu va tokig strejk! Men nått gott gör den väl.. :) Jag har pratat me far din nu så han mailar dig om söndag.. :) Fan va sur jag är att jag inte ska me ner!!!!!!



Pussåkram!

2010-09-29 @ 17:27:35
URL: http://lovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0