Gammalt med nytt

Vi lekte elektriker här hemma igår. Klippa sladdar, skarva, göra nya fästen osv. Jag gillar inte att hålla på att mixtra med sånt här men karln körde stenhårt på att det inte var några problem så det var ju bara att gilla läget ;) Jag mindes tillbaka till teknikern när man skulle skruva ihop + - och vad allt nu hette för att få el och Z blev allt förvånad när han såg hur mycket jag kunde. Det här fick tydligen inte dom lära sig i skolan :)
Nu har vi iaf äntligen fått upp en ny spegel och en ny lampa i badrummet! Bara duschdraperiet som ska bytas ut.

Vi bor ju som sagt i ett äldre hus nere på solkusten vilket ibland är världens mysigaste och ibland världens jobbigaste med allt underhåll som måste göras. Köket och badrummet har sin charm med sina gamla kakelplattor medans resten av rummen är målade vita så vi gör så gott vi kan för att blanda en modern med äldre stil.

Så alla ni med små små tips som gör stora skillnader får absolut tipsa. Jag älskar att pyssla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0