Studenter

Zacarias syster tog examen efter fem år på psykologiutbildningen ihelgen så i lördags var vi i Granada för att fira henne. 4 timmar tog det så när klockan var 22 var vi alla riktigt hungriga så vi hamnade på en japansk resturang och åt god sushi. Itziar som hon heter är ett år yngre än mig, född -87, så här i Spanien börjar man skolan ett år tidigare än i Sverige och sedan går du nästan direkt på universitet/högskoleutbildningarna eftersom att det är dina föräldrar som betalar (om dom kan). Till skillnad från Sverige där vi kanske ibland väntar lite, reser och för att sedan studera. Svenskarna har det rätt bra som har CSN för i Spanien existerar inte någonting sådant.

Tyvärr blev det inga kort eftersom att vi båda glömde kameran. Men Granada är verkligen en härlig stad. Människorna är så annorlunda och byggnaderna också. Så det är garanterat värt ett besök om man är i Andalucia i Spanien :)

Nu ska jag susa till jobbet! Imorse gick jag ut på en springtur så det ska jag göra till en vana nu! Tjata på mig är ni snälla ;)


Jag i Granada för 3 år sedan. Med lugg :)

Kommentarer
Postat av: Basse

Vad du är duktig :) Då måste jag börja springa lite oftare jag med! :) Kom igen nu Liiiiinda :)

2010-06-07 @ 13:31:09
Postat av: Linda

Tack vännen :) Vi får puscha varandra!!

2010-06-07 @ 19:06:27
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Lova

Ut och spring!! :) Fast va försiktig, jag har pajjat mina benhinnor som vägrar sluta värka.. :( Överansträngning kanske efter mitt toklöpande förra veckan :D

2010-06-07 @ 22:16:18
URL: http://lovisens.blogg.se/
Postat av: Lova

Dom sitter på frambenen liksom :D

2010-06-08 @ 20:55:34
URL: http://lovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0