Flertalet medelhavskillar

Nått som alltid stör mig när jag är i Spanien (inkl. medelhavsländer) är när killar, män och gubbar you name it, tror att dom kan behandla en tjej hur dom vill. Inte psykiskt eller fysiskt men just hur dom verkar respektera tjejer.

T.ex. Du är på väg till jobbet, skolan, vännen, shopping, oftast alltid är det någon som ger iväg en vissling, låter som om dom lockar på ett djur eller dregglar runt munnen.
Alltid blir jag lika irriterad och vill fråga vad dom vill men där tar också modet slut. Man har inte en aning om hur dom skulle reagera tillbaka. Antingen bli helt stumma eller följa efter en.
Det värsta är på kvällarna när man ska gå hem. Då blir jag som mest irriterad. Det går liksom en ensam tjej hem på kvällen runt 23.15, det finns inte en kotte i närheten där hon går men ändå är det nån som ska stanna till med bilen eller säga nått.

Jag förstår ärligt talat inte vad som finns i deras huvuden? Tror dom att den där tjejen känner sig säker när dom håller på som dom gör? Hade jag vart mamma till ett medelhavsbarn och sonen gjorde sådär hade han garanterat fått utegångsförbud. Det fattas garanterat respekt!
Att lockas på en som om man vore en katt eller en köttbit, väx upp!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Helt rätt!!

2009-09-30 @ 10:51:04
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag bröt ihop i en hög igår och tårarna bara sprutade.. men idag är det bättre, har fått tag på en läkare som jag ska träffa idag också..

2009-09-30 @ 11:11:20
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0