WorldTradeCenter

Vi kollade på filmen "World Trade Center" igårkväll. (Well, Karln somnade efter 10 min). Hur som helst, filmen var riktigt bra! Jag tror jag grät mig igenom halva och hade ett leende på läpparna andra halvan.
Man får följa några poliser och deras familjen när allting händer och under händelsens lopp. Det är inte så mycket om själva attentatet men på nått sätt så blev allting så levande när man vet att det här har hänt de här stackars poliserna, brandmännen ect.
Klart sevärd film!

Jag minns själv när allting hände i USA den där dagen i september 2001. Jag var 15 år och hade kommit hem från skolan och precis slagit på tv;n (som vilken dag som helst). Jag förstod nog inte riktigt vad som hände först men sen gick allting upp för en och man förstod att det som hade hänt, var något fruktansvärt.
Igår led jag verkligen med alla familjer och människor som blev utsatta!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh den filmen är bra! Hemsk men bra.

2009-11-16 @ 11:27:42
URL: http://thesedreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0