Det här med jobb

Så var man tillbaka till verkligheten igen, visserligen med en till stor upplevelse i baggaget som är en av de bästa i mitt liv! Däremot så är det dags för mig att söka jobb. Jag har vart hemma sammanlagt en månad nu i väntan på våran resa, så två veckor innan resan gick ut på att fixa till här hemma. Måla, städa osv.

Men det är jobbet, jag vet inte jag. Jag är så trött på att söka jobb så jag skulle kunna kräkas på det.
Är det något jag har fått sen jag flyttade till Spanien så är det visserligen erfarenhet inom många områden som jag kan tacka för. Men folk här nere utnyttjar verkligen sina anställda vad gäller kontrakt och lön. 1 bra jobb har jag haft där kontrakt och lönesiffor stämmer överrens med den verkliga tiden, 1, under 3 år.

På nått sätt har jag tappat det där go'et, go'et om att hitta ett bra jobb där jag ska trivas och kunna tjäna pengar. Å andra sidan har jag inte en blekaste aning om vad jag vill göra så jag ska väl inte klaga. Önska bara att det kunde komma tillbaka så jag kunde ta mig ut på marknaden igen, spettsa mina armbågar och få mig ett bra jobb, ett jobb som jag förtjänar.


Kommentarer
Postat av: Lova

Förstår att det måste vara jobbigt att inte ha ett fast jobb som man har kvar under så lång tid man vill.. Men hur fungerar jobbsökandet där nere? Finns det nån hemsida som här i Sverige där man kan se lediga jobb?



Som jag har sagt till dig tidigare så tycker jag att du ska söka jobb som du vill ha även om du inte har erfarenhet inom det området, för personlighet kan ibland slå meriter eller utbildning.. :)



Kom igen nu bruden! :)

2009-11-09 @ 14:22:04
URL: http://lovavilda.blogspot.com
Postat av: Erica

Men det var ju det jag mena! :) jag skulle inte vilja köra bil där, man skulle ju förfan aldrig komma förbi alla människor :D

2009-11-09 @ 21:09:43
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske något som just du skull vinna eller något att ge bort till någon utav dina nära & kära.

Passar ju perfekt nu när det är snart jul också och det är dags att inhandla julklappar.



Du kan bl.a vinna en MOBIL,PRESENTKORT,JULSAKER,FÄRGADE LINSER,SMYCKEN och massor mer



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du ej intresserad ber jag om ursäkt och då är det bara ta bort den hära kommentaren :)



Ha det bra//M

2009-11-09 @ 21:24:13
Postat av: Johanna

tack för fina ord kusin:)

2009-11-10 @ 13:50:16
URL: http://deede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0