Mat mat och åter mat

Jag har ett test på torsdaghela spanska boken som vi kört igenom nu! Huha.. Känns sådär må jag säga. Prov har aldrig riktigt vart min grej. Men med lite plugg så ska det nog sitta och så ska jag iaf göra mitt bästa. Ni som aldrig pluggat spanska tidigare ska bara veta hur mycket grammatik och olika böjningsformer det finns. Då talar vi om både igår, idag och imorn och sen ska varje verb böjas tusentals gånger och hej å hå! Jag kan inte ens beskriva!
Malin, Är testet svårt för A1? :D

Sitter här med böckerna framför datorn och läser på spanskan samtidigt som jag försöker komma på recept inför veckans handling och matlagning. Jag är verkligen tom på ideer. Laxsoppa, Lasagne, Tacopaj, Pannkakor och Pasta med pesto är det jag kommit fram till. Vill också göra egna fisk eller hamburgare som jag är så sugen på!
Kan någon ge mig en veckas planering tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

testet är superlätt! Du klarar det galant, lovar =)... Sen är det verkligen INTE på hela boken, det kommer vara typ Böj verbet Hablar.

Hablo hablas habla hablamos hablais hablain. och typ ett er verb och ett ir verb. Sen tror jag det stod nån text man skulle läsa och sen svara på frågor. Det är alltså väldigt basic. Kommer gå super. Jag har ett supergott recept du inte får missa =) Lägg färsk bladspenat i en form, lägg på laxfileer, krydda med citronpeppar. Häll på matlagningsgrädde och till sist riv över parmesanost(ganska mkt). In i ugn ca 15 min och servera med pasta. SVINGOTT! HA en bra kväll, nu måste jag sova..KRAM

2009-03-03 @ 01:02:32
Postat av: malin

det där var från mig som du säkert fattade =) hehe..

2009-03-03 @ 01:03:33
URL: http://svmalin.blogg.se/
Postat av: malin

hmm, jag kan ha kvar testet här hemma bland mina papper, ska kolla upp det!

2009-03-03 @ 01:04:58
URL: http://svmalin.blogg.se/
Postat av: Ania

Hej Linda..

Tänkte bara fråga dig vad de e för skola du går på? Enforex? Don Quijote eller nåt annat?

2009-03-03 @ 15:45:04
URL: http://adramaqueens.blogg.se/
Postat av: Ania

nääee alltså.. jag skrev till dig för lääääänge sen.. så pratade vi om spanska skolan.. för du skulle börja då :P så rekommenderade jag just enforex, då jag bodde där :P så var bara nyfiken vad du till slut valde :P men ville bara säga då att A1 e OTROOLIGT lätt :P ni har väl 4 olika delprov?:)

2009-03-03 @ 15:54:45
URL: http://adramaqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0