Att kunna prata engelska

Innan vi åkte till Grekland så frågade jag min pojkvän vilka han trodde pratade bäst engelska, spanjorerna eller grekerna. Självklart visste jag svaret redan innan och han svarade nått i stil med att de kanske var väldigt lika. FEL! Grekerna är verkligen tusen gånger bättre på engelska än spanjorerna, det går knappt att jämföra.

Just pga detta fick vi också en jättetrevlig weekend i Aten! Suverän mat och suveräna kypare! Kanon hotell med hjälpsamma receptionister. Det enda som var sådär var väl taxiresorna. Dom kör som dårar! Förmodligen värst i världen när det gäller bilkörning och taxichafförrerna kan man inte lita på! Men självklart blev det här en erfarenhet i sig också haha!






Kommentarer
Postat av: erica

vi har pratat en hel del om det, jag har tusen ställen som jag skulle vilja besöka :) men just nu har vi lite andra saker i rullning (kommer på bloggen om ett liiiitet tag) så jag tror att resorna får vila ett tag efter månaden i thailand :) när planerar ni att sticka iväg...?

2009-12-08 @ 22:21:11
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0