Filmkväll

Nu har jag äntligen satt mig ner efter storhandlingen! Herregud vad vi handlade.. Zacarias åt ett håll och jag åt ett annat så jag blev bra trött på att vi aldrig hade vagnen tillsammans. Nu har vi iaf mat för ett tag.
Vi passade också på att äta lite tapas innan och ta varsin caña (liten öl) på deras uteservering i solen.

Nu gör älsklingen guacamole och jag har satt på en film. Igår såg vi The Reader med Kate Winslet, den var okej. Inte dålig men inte super bra. Det hände liksom inge märkvärdigt.
Nu ska vi se på Elegy med Cruz.


Kommentarer
Postat av: Ania

Hollaaa Linditaaa :)



hace mucho tiempo que no te escribi =) pero vale estoy aqui ahora :P

Tenemos "påsklov" ;) y tengo mas tiempo para todo :P entonces .. imperfecto y indefinido:)

Oke.. jag tänker så här...

imperfecto ... använder man när du har gjort något under en längre period och ofta något du brukade göra.. säg.. när jag var liten brukade jag dansa.. eller när jag var liten.. dansade jag varje helg.. bailaba då =) Imperfecto beskriver också något som hände i dåtid.. (hur någonting var, vad som hände, hur någon såg ut, hur läget var mm mm)

preterito indefinido är det som berättar om oväntade saker.. saker som förändras.. som händer plötsligt mm och som då är avslutade och inte har upprepas.. Oftast så brukar man säga en tidsgräns för handlingen.. hur lång tid någonting varade.. =) kolla här..



cuando era niña bailaba salsa cada fin de semana..(detta var något som BRUKADE ske) pero un dia un coche me atropelló (detta var en händelse som hände just då out of the blue.. en bil körde inte på mig varje dag). UH:D haha .. skitsvårt att förklara :P Vi har pluggat d här huuuurr länge som helst.. in i c1:P sååå oroa dig inte.. nån gång kommer d o släppa :P o då kommer du bara o veta vad som ska användas o när :P oroa dig inte och försök inte förstå på EN GÅNG .. d tar tid ;)



si no entiendes.. pregunta me otra vez.. te voy a ayudar.. y compra el libro con gramatica :)



que tal todo contigo:)

besitos chica ;)

2009-04-03 @ 20:03:58
URL: http://adramaqueens.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej var elegy filmen med penelope cruz bra?? va den spännande?svara i min blogg. kram

2014-02-02 @ 23:55:59
URL: http://psychedelique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0