Italien del 2

6/7. Söndag morgon och skön italiensk frukost stod på listan. Iväg till tåget som tog oss till Cinque terre och Monterosso för baaaad och soool! Gu så skönt det var, äntligen få bada i det blåa medelhavet som vi inte har i denna ände av Spanien. Självklart brände jag mig då det inte fanns nått som hette solkräm i min medhavda väska.

  

Iväg till tåget igen för att åka till nästa grannby, men självklart sätter vi oss på fel tåg som var svindyrt men med hundögon och Zacarias sköna italienska slipper vi undan extra betalningen! Av och på det nya tåget som tog oss till rätt ställe. Lunch på ett superskönt ställe med fantastisk utsickt! Två trötta människor tog sig sen tillbaka med tåget till La Spezia och började våran resa upp mot Turin.

    

7.7 Turino. Bilningen upp till Turino gick riktigt bra, tog runt 2 timmar och jag försökte hänga med den italienska trafiken i bergen så gått det gick, tillslut kände jag handsvetten komma och Zacarias min duktiga man körde återstående väg. Att vi dessutom körde lite fel i Genova ska vi inte tala om, dessa jävla gps:er borde se till att funka i tunnlar vilket Genova bara bestod av. Väl framme vid hotellet möte vi de andra spanjorer och for iväg på en pizza!
Resterande vecka i Turin bestod av fönstershopping (Jodå, hittade i stort sätt ingenting alls), den enda affären jag var tillräckligt länge i var hos en optiker där jag passade på att köpa ett par Vouge glasögon. Skönt att ha ett par "fina" glasögon. En del sovande blev det och en hel del bilkollande. Älsklingen var jätte duktig och jag var stolt flickvän. Massa goda middagar på kvällarna hann vi med och vi hann även turista lite tillsammans i Turin också innan det var dags för hemresa på söndan.
Himlen öppnade sig den natten vi skulle tillbaka till Milano och flygplatsen och var det nån som var rädd så var det jag.


   
  

Sammanfattning: Italien var kanon, speciellt kusten. Hade en fantastisk vecka med min underbara pojkvän och god mat åts varje dag. Att jag nu är lite trött på pasta och pizza kan man kanske förstå efter att ha ätit det varje dag. Jag kan däremot säga att jag tycker att pizzan i Sverige är bäst!
Tack älskling för en underbar semester!

Kommentarer
Postat av: Franki

Hej Linda !!! Fan va grymt att ni åkte till La Spezia å cinque terre .. jag var där i september förra året så jääävla fint där !!! Å duuu, jag läste det där om GPS:en och det som inte funkade .. jag vet hur det är! .. snälla kan du passa dom här raderna till Zakis - STRONTZO DI MERDA SNACKA ALDRIG OM GPS IGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hhahahahahaa ....



Kram kram !

2008-07-16 @ 21:55:45
Postat av: Linda

Tjena frankiemannet! Aa det var de bästa ställerna vi besökte, så himla fint verkligen!! Jag är glad att Zacarias tog mig med dit. Kusten där var ju inte direkt vad vi har här.

Han är i england just nu men pratar jag med honom ska jag hälsa det, haha låter som att ni vart på nån resa nångång och haft lite olika åsikter om den där gps:en ;D haha.

Hoppas allt är bra med dig!!



Kramkram

2008-07-16 @ 22:12:27
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

åååh va undebart det ser ut. aldrig vart i italien men vældigt sugen på att åka dit på en kort semester. men som de ser ut nu så ær det jobb jobb jobb jobbb jobb jobb.. hmm. semester. vad ær det?

2008-07-17 @ 11:45:01
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

jobbar med kunderådgivning på ett sækerhetsføretag med brand och inbrottsalarm. låter kanske inte så spænnande. tyckte inte jag heller nær jag gick dit. mest bara før att ha ett jobb tills jag hittade mig ett som passade bættre. men jag har stannar hær nu. trivs riktigt bra och nu nær man har lært sig systemet så ær de superkul å hjælpa kunder=)



men har nog kommit fram att serviceyrket har jag nog jobbat før mycket inom. :S

2008-07-17 @ 15:12:49
URL: http://annnalenna.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

jag har precis börjat på nytt jobb.. Hafr "semester! i en månad innan jag flyttade upp till oslo. Jobbar i sälen hela vintern å vi bestämde oss för att flytta hit. Så de va underbart med lite ledigt.Sen tänkte vi åka iväg några vecka i december. Min mamma är fårn filippinerna och mina föräldrar ska åka dit (åker dit varje vinter men nu har jag inte haft råd på 5 då jag betalar själv nu) så vi vill följa med... får se. annars kanske de blir thailand eller ngt annat spännande=)

2008-07-17 @ 19:37:13
URL: http://annnalenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0