Vattnet kom som en vägg

"Svenska Lina drabbades av flodvåg nära Marbella i Spanien"

Det här är det första jag läser när jag kommer in på aftonbladets hemsida.
Nu var det inte här i Marbella som tur var, men igår imorse vid nio tiden hände nånting sjukt.
Det hade regnat och vart storm hela natten. När jag sen vid åtta tiden åker till jobbet ser jag hur himlen lyser upp hela tiden. Det blinkar och blinkar, och inte som en blixt som försvinner efter ett tag och man hör en knall från åskan utan bara som om en lampa sattes på och stängdes av hela tiden.

Som tur var kom jag iväg till Jobbet i normal tid och hamnade i Puerto Banus där inget utav detta hände.
Vid nio tiden bryter nått från himlen loss. Isbollar stora som tennisbollar vräker ner.
Glasen från bilarna går sönder på flertalet bilar, folk får bollarna i huvudet och måste söka vård. På de bilarna som vart ute vid den tiden kan man se hål i taken.

Tur säger jag att man inte var ute och gick vid den här tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0