Cool i mini

Jag känner mig cooool. Jag känner mig het.
Har nämligen blivit ägare till en bil, tyvärr bara för igår, idag och imorn. Sen måste jag lämna tillbaka den.
Jag vill inte.. har typ gått och blivit kär i bilen.
Åker just nu omkring i en Mini Cooper och tror att jag är svincool :D haha tönt!
Men lite kul är det, för det är en fin bil och jag är långt ifrån att ha råd med en sådan bil.

Nått som är ännu roligare är att det under dom här dagarna har stått två stycken mini Cooprar tillhörande vårt hus.
Pojkvännen är ju ägare på RIKTIGT till en sådan.
Grannarna måste tro vi vunnit på lotto eller nått. Två "ungdommar" med dessa bilar.
Men ne tyvärr så vann jag inte på lotto. Det är bara en hyrbil.

Kommentarer
Postat av: Erica

äh, du kan ju "spela" att det är din iaf ;)

2007-07-12 @ 20:09:27
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: AmandaB

Fortsätt känn dig cool. Sen kan du ju fortsätta glassa runt i pojkvännens ;)

2007-07-13 @ 14:12:57
URL: http://amandabacktorp.blogg.se
Postat av: Erica

Min vän Ted :)

2007-07-13 @ 17:03:54
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: -

Hej Linda,
Jag känner dig inte, men fick veta om din blogg genom en kompis, och har läst nu i nån månad. Eftersom jag själv har bott i Spanien och saknar det oerhört mycket, tycker jag att det du skriver om, (känslor, händelser mm) får mig tillbaka till Spanien.. för en liten stund iaf.. Keep up the good work ;) och lycka till i fotsättningen..

2007-07-13 @ 20:19:37
Postat av: Linda

Hallå du :)
Tack för att jag kan ge dig tankarna tillbaka till Spanien. Det är ett riktigt underbart land , gillar det jätte mycket. Stor skillnad jämfört med Sverige men det är ju lite charmigt det med.
Du får se till att flytta till Spanien igen :)
Vart i Spanien bodde du?
Tack detsaamma :)

2007-07-13 @ 21:58:51
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: -

hej igen:)
Ja, Jag bodde i Valencia. SÅÅÅ underbart:( Gud va ja saknar det
Jo, jag ska tillbax.. i januari igen. Då ska jag till Sevilla. inget hav, men underbart ändå :) så tills dess får du uppdatera lite oftare :P

2007-07-13 @ 22:54:42
Postat av: Erica

Haha, "Teddan" :P det var något nytt :)
Japp, idag har vi strålande solsken häär! :D

2007-07-14 @ 11:28:59
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: Linda

Klart jag gör :) Dessvärre är jag rätt dålig på att uppdatera. Ska bli bättre på det :)
Tur att du åker till Sevilla i Januari.
Det är helt sjukt vad varmt det är i Sevilla på sommaren. Det är inte ens roligt hur varmt det är.
Jag är glad att jag har havet iaf :)
Valencia, har jag aldrig vart. Hur länge bodde du där?

2007-07-14 @ 21:05:25
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: -

Jaa, jag har hört om hur varmt det är. En kompis bodde där, så jag fick veta lite :) Tur att havet inte är långt bort iaf;) man kan åka lite då å då:)
jag bodde i Valencia under en termin.. pluggade spanska :) Har inte du varit där? Du som åker runt i Spanien.. får du tid .. ÅK:D Bästa staden:P Du kommer inte ångra dej:) lovar

2007-07-14 @ 23:24:48
Postat av: Linda

Aa det är helt sjukt vad varmt det brukar bli.
Haha långt bort? Det är ju svinlångt bort.. :D eller mer eller mindre 1 timme? Fast det är långt jämfört med vad vi har de hehe.
Nope, aldrig vart i valencia. Får ta mig dit nångång med pojkvännen.
Hur tyckte du det var att plugga spanska då? Lärde du dig mycket?
Jag pluggade 1 månad men tyckte det var sådär.
Vad gör du i sverige?

2007-07-15 @ 23:10:28
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: -

Näeemen... har havet nära.. bortskääämmd :P haha en timme e ju ingetiing:D som att komma från ena delen av sthlm till d andra:P
hmm, det att plugga.. beror kanske lite på skolan man hamnar i (eller väljer). Ja gick på enforex.. o hade turen å få jättebra lärare första två måndaderna.. så då lärde jag mej hur mkt som helst.. men sen fick jag dåliga lärare.. och då var det inte roligt..:)
Jag är nu klar me skolan..håller på å avslutar d sista bara.. å så ska jag börja jobba som spansklärare nu tills jag åker till Spanien:) lite extra ;) blir ju kul:) vad gör du annars?:) hur kommer det sig att du åkte till Spanien ?

2007-07-15 @ 23:35:03
Postat av: Linda

Hehe joo kanske, men man vill ju ha vattnet och havet nära sig när de är så varmt :P
Jo sant.. är nog så. Sen hade jag inte pengar till de själv eftersom att jag var aupair så mamma fick hjälpa till och sånt gillar jag verkligen inte, så jag slutade med skolan.
Skoj, du gillar verkligen spanskan och spanien? :)
Jag var trött på Norrtälje och sverige, det var oktober och min makeup kurs som jag gick då tog snart slut och mitt ordinarie jobb var jag trött på så chansade att söka lite jobb utomlands och så hamnade jag här helt enkelt :) Ångrar det inte en sekund. Har lärt mig mycket på dessa 8 månader.
Jag jobbar och så.. Har börjat tränat idag :D
Bor ihop med pojkvännen och så.. :)
Saknar självklart alla mina vänner och min familj i sverige men det är bara att bita ihop.

2007-07-16 @ 17:43:07
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Anonym

jaa.. ja försöker ju trösta mej själv:D intalar mej sj. att ja inte behöver havet när det är 40 grader ute :) hihi ..
ja, jag älskar allting me Spanien :) hoppas d funkar nu o lära ut språket också:)
vart jobbar du då? är d svårt å hitta jobb.. ??
för ja tänkte plugga lite.. och jobba sen efteråt .. åker me pojkvännen.. å då tänkte vi stanna lite längre :)
jaa, ja förstår vad du menar.. om man bara kunde ha sina nära och kära där nere.. skulle allting vara perfekt ..:( men men :)
tänker du stanna där nere läng'e eller ?
gud va många frågor:D haha sorry :P

2007-07-18 @ 23:42:58
Postat av: Linda

Haha jag lovar att du kommer behöva havet :D
Fast funkar väl med poolerna också :P
Har du några tips på hur man lär sig spanska på ett bra sätt? Några läromedel eller så?
Nee det tycker jag nog inte att det var.. hittade jobb rätt fort. Fick de första också.
Men sen beror det väl på vad man söker för nått.
Jag jobbar på en irländsk sandwichbar. Duger för sommaren :)
Ni ska stanna i Sevilla eller?
Aa jag stannar nog här ett bra tag till :) hoppas jag!

2007-07-20 @ 11:30:58
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: - eller Ania (som jag heter då)

Hejjj igen:D nu e ja lost:D vet ej vart jag ska skriva mer :P hihi men .. fortsätter här då:P
Hmm.. tips kring hur man lär sej spanskan? jag hade skolans böcker.. tyckte att de va bra.. plus att ja köpte några böcker för att förbättra grammatiken.. (Uso nånting) ;) plus att vi enbart pratade spanska på lektionerna o me varandra hemma också.. så d hjälpte oerhört mkt .. e din pojkvän spansk? o i så fall pratar ni spanska?.. satsa på att prata mkt.. å säg till folk att de ska rätta dej.. bäst tycker jag:) sen köper du grammatikboken :D o kör hårt :)
Ja ja hoppas vi stannar i Sevilla en period iaf:) sen måste vi ju hem o avsluta studier.. eller pojkvännen iaf:) sen vet ja inte vad som händer..:)
ja, jag ska försöka hitta jobb oavsett vad det e ..kommer inte fastna på det ändå:) så kul o testa nåt annat nu.. om jag orkar :) e för lat för att både plugga o jobba:P

2007-07-20 @ 20:23:41
Postat av: Linda

Hehe du kan börja skriva i det senaste inlägget som jag skriver :P
Aa det är nog rätt bra, ska köpa några spanska böcker nu när jag åker hem i augusti på en liten minisemester. Böckerna jag har nu är enbart på spanska.. lite svårt att förstå då :)
Jo min pojkvän är svensk/spansk.. ibland pratar vi faktiskt lite spanska men jag tycker att hans spanska är så svår och otydlig för mig som inte är så van hehe.
Precis.. är det bara ett jobb för en stund så behöver det ju inte vara nått jätte seriöst jobb. Bättre att trivas och ha kul för stunden då :)
Haha nej jag vet hur det är.. pluggade och jobbade samtidigt i sverige innan jag åkte hit.. inte det roligaste :D men men.
Vart i Sverige bor ni? Ålder?

2007-07-21 @ 21:33:00
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0