Humlisen

När jag var några år yngre, en sådär 14 och hade precis börjat sjuan fick jag en himla massa nya vänner.
Både nya vänner och dom som hade hängt med sen tidigare.
Vi var ett tjejgäng som gjorde allt tillsammans.
Allt som man ska göra och inte göra.
En av dom här vännerna var Veronica.
Idag skrev denna underbara människa något fantastiskt på sin blogg.
Ville ta med något av det hon hade skrivit i bloggen men kunde inte bestämma för vad så tog med allt.


"Ja min längtan bort förstärktes igår när jag prata med Linda på msn.
Linda bor i spanien.

Första gången jag träffade Linda var vi två små knytten som rultade runt på golvet.
Andra gången vi träffades var vi stora och tuffa och hade precis börjat i en ny skola. Högstadiet.
Alla andra gånger vi träffades var vi stora tuffa och jävliga. Vi var ett busigt tjejgäng som tog oss igenom högstadiet tillsammans.  Erica, Jag, Linda, Jessica, Ulrika, Angelica. Jenny var äldre och gick i en annan skola men var minst lika välkommen ändå.
Tillsammans så hann vi med mkt. B.la:

¤ TjyvRöka
¤ Dricka Alkohol
¤ Hänga på Donken
¤ Hänga på Brännäsgården
¤ Skolka från vissa lektioner
¤ Bli kär i typ ALLA killar
¤ Bråka femtio miljoner gånger med varandra
¤ Bli sams femtio miljoner gånger med varandra

Ja ni hajjar. Allt som man ska göra som kaxig fjortis.
Vi satt ihop hela bunten under hela högstadietiden.

Sen kom gymnasiet och vi gled ifrån varandra. Såklart. Alla börjar olika skolor.
Jag började i Sthlm. Dom andra gick på gymnasiet i Norrtälje.
Jag blev ännu större och tuffare. Ja menar jag gick ju i sthlm, hallå. klart man var tuff!
Suck. Hur man betedde sig..

Kontakten hölls, men var inte i närheten av lika bra som den var tidigare.
Men vi höll kontakten. 
Kontakten var numer sporadisk och gles. Vi gruperades om och vissa umgicks mer med varandra än andra. Självklart fick man nya kompisar på andra håll. Gamla kompisar från forna håll.
Ja ni hajjar igen..

Så kom den dagen då Linda flyttade till spanien.
Det var ju hon som var den av oss som höll ihop gänget. Trots alla motgångar.
Det var ju Linda som fixade allt.
Linda som ringde, hörde av sig fixade och donade.
Tjatade och gnatade. Hittade på galna upptåg. Samlade alla till återträffar, grillkvällar. Fikor på stan.

Jag tänkte att nu var det kört. Jag med alla mina problem orkar inte hålla kontakten med er "gamla" vänner utan Linda som hörde av sig och poppade fram som gubben i lådan och fixade allt. Alltid var sig själv och som vanligt.

Vi har bråkat och varit osams. Tjaffsat och skvallrat. Retats och kramats. Myst och bara haft det bäst.
Tack vare Lindas plötsliga flytt till spanien har nog kontakten bara blivit bättre.
Vi hörs och syns oftare nu (Ja kanske inte träffar ALLA då pga avståndet!)
Men trots allt så hörs vi. Snackar och berättar. Minns tillbaka och längtar.

Förra veckan var Linda hemma i sverige. Alla träffades igen. Umgicks och hade det bra.
Tillökningen och bortfallen syntes nog väl. Vissa var där och andra inte. Vissa får man inte tag på längre.
Andra vill man inte träffa mer.

Jag var inte där.
Det Onda gjorde sig påmint alldeles för mkt. Det Onda tog för stor plats.
Det Onda kan ta sig i röven för jag ska baske mig spara pengar och komma ner och hälsa på dig Linda. Ta igen allt vi missat och spotta på det Onda!"


Jag fylls av glädje när jag läser detta. Det är underbart.
Den får mig att tänka tillbaka på mina gamla dar.
Mina dar som en liten snorunge, en fjortis som man kanske var.
Det var ändå underbart. Man brydde sig inte om mycket.
Saknar dig massa vännen.
Hoppas vi syns snart och du är mer än välkommen hem till mig här i Spanien!!

Kommentarer
Postat av: veronica

gråt snyft och måga glädjetårar!

2007-08-13 @ 21:10:37
URL: http://humlisen.blogg.se
Postat av: Syster

Tog du med dig vodkaflaskan?

2007-08-13 @ 21:18:06
Postat av: Alexandra!

va blev det för färg på naaaaanoN?:)

2007-08-14 @ 16:57:02
URL: http://aaalexandraaa.blogg.se
Postat av: Malin

Låter som du haft d kanon i sverige! förstår óm det är skönt att komma hem en runda när man inte träffat familj o vänner på länge! önskar att jag var lika bra som dig på att hålla kontakt med folk, en bra egenskap ju..men tyvärr..lär väl inte bli lättare när jag kommer till Spanien direkt! inte långt kvar nu, börjr bli nervös..=) Ipod Nano funderar jag på att önska mig en nu när ja fyller år i september, är den bra?

2007-08-14 @ 17:50:24
Postat av: Linda

Malin:
Aa det var riktigt bra :)
bra och bra, är svårt när man bor så långt bort men jag gör mitt bästa. Man har iaf bäst kontakt med dom som har internet.. blir inte MÅNGA telefonsamtal direkt vilket är synd.
När skulle du ner? September?
Vart ska du plugga? Får du csnbidrag?
Funderar faktiskt själv på att göra det.
Hehe jag vet inte.. den ligger på laddning :P
men pojkvännen har en och den är riktigt bra :)
Klart du ska fixa en!
Hoppas allt är bra.

2007-08-14 @ 19:50:03
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Linda

Syrran:
Flaskan står på din hylla i ditt rum.
Tror du att du får den eller? ;)

2007-08-14 @ 19:50:54
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Novali

haha shit, har den alltid stått där eller!
ja, borde lätt få köpa den. du är för långt bort för att hindra mig

2007-08-15 @ 11:40:13
Postat av: Linda

Yepp.. sen jag gick ut genom dörren så har den alltid stått där :D du är fan blind ;D
Visst kan du väl få det, 100kr ;)

2007-08-15 @ 13:15:52
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0